خبرنگاران دوچرخه سواران خراسان شمالی، وسیله و فضای تمرینی ندارند

به گزارش مجله جگوار، بجنورد - خبرنگاران - رییس هیات دوچرخه سواری خراسان شمالی گفت: این هیات در استان هیچ دوچرخه و فضای تمرینی تخصصی برای این رشته ورزشی در اختیار ندارد.

خبرنگاران دوچرخه سواران خراسان شمالی، وسیله و فضای تمرینی ندارند

محمد کشمیری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با بیان اینکه هیات دوچرخه سورای در هر شهرستانی نیازمند حداقل 10 دوچرخه حرفه ای و کوهستانی است، گفت: این هیات فاقد حتی یک دوچرخه حرفه ای برای مسابقات است ولی با این وجود دوچرخه سواران ما بارها در مسابقات کشوری، توانسته اند برای استان افتخارآفرینی کنند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 2 نفر از بانوان دوچرخه سوار استان به اردوی تیم ملی دعوت شدند، اضافه کرد: 2 تن از بانوان استان نیز پارسال در مسابقات استعدادهای برتر ورزشی کشور که به میزبانی تهران در رده سنی جوانان و 12 تا 15 سال برگزار شد، به نشان نقره و یک نفر از آقایان نیز در رده سنی 12 تا 15 سال به نشان برنز دست یافتند.

کشمیری با بیان اینکه نیمی از دوچرخه سواران استان را بانوان تشکیل می دهند، شرح داد: هم اکنون 500 ورزشکار زن و مرد در این رشته ورزشی بیمه و ساماندهی شده اند.

وی اضافه کرد: البته تعداد ورزشکاران این رشته در استان بیشتر از این رقم است زیرا شمار زیادی از دوچرخه سواران در دیگر رشته های ورزشی هم فعالیت داشته و بیمه همان رشته هستند.

وی با اشاره به اینکه استان فاقد پیست دوچرخه سواری است، اضافه کرد: 15 ماه قبل قرار شد محدوده ای 3.5 کیلومتری از مجموعه فرودگاه بجنورد به عنوان فضایی امن در اختیار دوچرخه سواران استان، بویژه خانم ها قرار گیرد ولی تا به امروز این امر محقق نشده است.

رییس هیات دوچرخه سواری خراسان شمالی اظهار داشت: اگرچه فضاهای ورزشی نظیر پارک مهربانو در مرکز استان برای دوچرخه سورای بانوان در نظر گرفته شده است ولی این محیط برای تمرینات حرفه ای دوچرخه سواری به هیچ عنوان مناسب نیست، زیرا مساحت این فضای ورزشی برای دوچرخه سواری حرفه ای بسیار کم است.

کشمیری اضافه کرد: تا به امروز بانوان دوچرخه سوار استان در حاشیه کمربندی شهرک ها با حضور و مشارکت مستمر خانواده ها تمرین کرده و آقایان نیز در کمربندی های شهرستان با به جان خریدن بسیاری از خطرات احتمالی، دوچرخه سواری کرده و می کنند.

خراسان شمالی با 25 هزار ورزشکار بیمه شده دارای 45 هیات ورزشی فعال است.

استان 863 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1171

به "خبرنگاران دوچرخه سواران خراسان شمالی، وسیله و فضای تمرینی ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دوچرخه سواران خراسان شمالی، وسیله و فضای تمرینی ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید