رؤسای جمهور اوکراین و روسیه برای آتش بس توافق کردند

به گزارش مجله جگوار، رؤسای جمهور اوکراین و روسیه ضمن توافق برای آتش بس در شرق اوکراین، از برگزاری نشست دوم نورماندی در چهار ماه آینده خبر دادند.

رؤسای جمهور اوکراین و روسیه برای آتش بس توافق کردند

با همراهی تور عمان از نگین خاورمیانه مسقط و صلاله دیدن کنید و با زیبایی های خاورمیانه و فرهنگ شیخ نشین ها آشنا شوید .

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ولودیمر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بعد از انجام اولین ملاقات خود، در نشست خبری مقابل دوربین رسانه ها حاضر شدند.

این ملاقات شامگاه دوشنبه در حاشیه نشست چهارجانبه موسوم به نورماندی با حضور آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان، و امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در پاریس برگزار گردید.

به نوشته خبرگزاری آلمان، پوتین و زلنسکی در این نشست توافق کردند از سرانجام امسال میلادی در شرق اوکراین آتش بس کامل برقرار گردد.

همچنین بیانیه مشترک نشست چهارجانبه نورماندی می گوید سران روسیه و اوکراین توافق کردند که تا ماه مارس سال 2020، مجددا بخش دیگری از نیروهای نظامی خود را از مناطق درگیری شرق اوکراین خارج نمایند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، زلنسکی با بیان اینکه درباره بخشیدن ذره ای از خاک اوکراین مماشات نمی کند، گفت بعد از گفت وگوها با پوتین، توافق شد که در این ماه (دسامبر) تمام اسرای دو طرف تبادل شوند.

پوتین نیز گفت که از زلنسکی خواسته تغییری در قانون اساسی اوکراین ایجاد نموده تا به منطقه دنباس در شرق این کشور، شرایط ویژه قانونی اعطا گردد.

همچنین بیانیه مشترک این نشست از توافق مرکل، ماکرون، زلنسکی و پوتین برای برگزاری نشست مجدد اوکراین در چهار ماه آینده حکایت دارد.

ملاقات میان رئیس جمهور روسیه و اوکراین با هدف سرانجام دادن به اختلافات و تنش ها میان این دو کشور برگزار گردید.

درگیری بین اوکراین و نیروهای تحت حمایت روسیه در منطقه دونباس منجر به کشته شدن بیش از 13 هزار نفر از سال 2014 میلادی به این سو شده است. با وجود اعلام آتش بس در سال 2015، همچنان درگیری های کوچکی در این منطقه رخ می دهد.

چند روز پیش زلنسکی طی پیامی در شبکه اجتماعی فیسبوک خواهان انجام مذاکرات صلح با رئیس جمهور روسیه شده بود.

پیش از این مشاور ارشد رئیس جمهور اوکراین تهدید کرد اگر پوتین در نشست پاریس، به توافق آتش بس و تبادل زندانی با کی یف تن ندهد، مجبور به دیوار کشیدن در مرزهایشان می گردد. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 642

به "رؤسای جمهور اوکراین و روسیه برای آتش بس توافق کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رؤسای جمهور اوکراین و روسیه برای آتش بس توافق کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید