راه اندازی تصفیه خانه صنعتی در ساوجبلاغ ، تکیه بر دانش جوانان ایرانی

به گزارش مجله جگوار، طرح تصفیه پساب فاضلاب صنعتی یک شرکت مهندسی مستقر در شهرستان ساوجبلاغ با هدف صرفه جویی در مصرف آب راه اندازی شد.

راه اندازی تصفیه خانه صنعتی در ساوجبلاغ ، تکیه بر دانش جوانان ایرانی

جهت دریافت خدمات نقاشی کاری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، ابوالقاسم پالیزگیر، فرماندار ساوجبلاغ در مراسم بهره برداری از این طرح گفت: افتتاح این تصفیه خانه نقش موثری در بازچرخانی آب و کاهش آلودگی محیط زیست دارد.

ابوالقاسم پالیزگیر ادامه داد: با راه اندازی این تصفیه خانه سالانه 500 میلیون تومان در مصرف آب صرفه جویی می گردد.

مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست استان البرز نیز گفت: به دلیل کمبود منابع آبی ما ملزم هستیم که به وسیله فاضلاب ها به حل این معضل یاری کنیم.

حکیمی اضافه کرد: البرز استانی صنعتی است که خیلی از صنایع آن به آب احتیاج دارد و با توجه به این که در زمان حاضر ما با کمبود منابع آبی روبرو هستیم با احداث این تصفیه خانه فاضلاب می توان در بحث صنعت نیز در مصرف آب صرفه جویی کرد.

مدیر عامل این شرکت مهندسی در ادامه گفت: این تصفیه خانه توسط مهندسان و جوانان مجموعه مپنا بویلر طراحی و بومی سازی شده، عملیات اجرایی این طرح از یک سال پیش شروع شد.

عبدالمجید رجبی بیان نمود: این تصفیه خانه با 40 میلیارد ریال اعتبار و ظرفیت 2 و نیم متر مکعب در ساعت افتتاح شده که ظرف مدت پنج سال بازگشت سرمایه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: فرآیند تصفیه فاضلاب این شرکت در گذشته به روش لجن فعال و فیلترشنی بوده، اما در زمان حاضر با استفاده از فناوری اولترافیلتراسیون، اسمز معکوس و الکترودیونیزاسیون انجام می گردد.

رجبی گفت: آب تصفیه شده در این تصفیه خانه به مصرف فضای سبز و کارخانه می رسد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 749

به "راه اندازی تصفیه خانه صنعتی در ساوجبلاغ ، تکیه بر دانش جوانان ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی تصفیه خانه صنعتی در ساوجبلاغ ، تکیه بر دانش جوانان ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید