روند غیراصولی واگذاری ها درشهرک خودروی اراک، تحقیق وتفحص لازم است

به گزارش مجله جگوار، ایرج رضایی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: به عنوان یک عضو شورا و نماینده شهروندان انتظار داریم که در خصوص نحوه انعقاد قرارداد این پروژه، تاریخ آغاز و اتمام مقرر گردیده برای این طرح، تعهدات طرف پیمانکار نسبت به شهروندان و شهرداری، قدرالسهم پیمانکار و شهرداری و همچنین سایر موارد مربوطه شفاف سازی صورت پذیرد.

روند غیراصولی واگذاری ها درشهرک خودروی اراک، تحقیق وتفحص لازم است

وضعیت تمدید انجام پروژه شهرک خودرو بایستی معین شود

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اراک افزود: این پروژه از سال 92 شروع گردیده و فرصت قانونی انجام این پروژه مدت ها قبل به اتمام رسیده؛ باید معین شود وضعیت تمدید انجام این پروژه به چه صورت بوده است.

رضایی اعلام کرد: پروژه های با سرمایه گذاری خصوصی در صورت طولانی شدن با توجه به تورم سالانه، برای پیمانکار سودهای کلان به دنبال دارد، اما در عوض شهروندان و کسانی که بخشی از این پروژه ها را خریداری نموده اند، متضرر می شوند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اراک خاطرنشان ساخت: از سوی دیگر در واگذاری واحدهای فاز اول پروژه شهرک خودرو نوعی بی قانونی صورت گرفته و واحدها به افرادی خارج از صنف خودرویی واگذار و فروخته گردیده در حالی که این واحدها باید به فعالان صنوف خودرو واگذار می شد تا هر چه زودتر این صنوف به شهرک خودرو منتقل شوند.

وی توضیح داد: در حال حاضر شاهد آن هستیم که در نقل قول های مختلف گفته می شود نیمی از کار پروژه شهرک خودرو باقی مانده و باید تحقیق شود که اگر مسئله ای وجود داشته، تصمیمات لازم برای انتخاب پیمانکار به منظور انجام مابقی پروژه اتخاذ شود.

تحقیق و تفحص منتهی به تصمیم اصولی در مورد پروژه شهرک خودرو می شود

رضایی ادامه داد: باید معین شود که در این زمینه سودجویی انجام گردیده یا نه و تحقیق و تفحص قطعا یاری می نماید تا بتوانیم با روشن شدن شرایط، تصمیم درستی در رابطه با فاز بعدی پروژه بگیریم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اراک افزود: مکانیسم واگذاری و فروش واحدهای شهرک خودروی اراک باید روشن شود. اگر مسیر درستی در واگذاری ها طی نگردیده باشد، نشان می دهد که سرمایه گذار طرح در حقیقت خواسته با فروش واحدها و جمع آوری سرمایه مردم، شهرک را احداث کند، باید گفت که این اصلا سرمایه گذاری نیست.

وی عنوان نمود: این تحقیق و تفحص باعث می شود تا بتوانیم عیوب کار را بشناسیم و در فاز بعدی شهرک خودرو با دقت نظر بیشتر، تصمیمات اصولی تری در این رابطه بگیریم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 38

به "روند غیراصولی واگذاری ها درشهرک خودروی اراک، تحقیق وتفحص لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روند غیراصولی واگذاری ها درشهرک خودروی اراک، تحقیق وتفحص لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید