زیرسویه نو کرونا در چین شناسایی شد

به گزارش مجله جگوار، دو زیرسویه تازه کووید (یکی در چین و دیگری در بریتانیا) پیدا شده است. زیر سویه تازه امیکرون که در چین شناسایی شده، از سویه امیکرون BA.1.1 تکامل یافته و اولین بار در یک بیمار مبتلا به یک مورد خفیف کووید در شهر سوژو هم مرز با شانگهای کشف شد.

زیرسویه نو کرونا در چین شناسایی شد

به گزارش ایسنا به نقل از نیوز، زیرسویه تازه که در بریتانیا یافت شده است، XE نام دارد نوترکیبی از سویه های BA.1 و BA.2 سویه امیکرون است.

تخمین زده شده است که این زیر سویه حدود 10 درصد بیشتر از BA.2 قابل انتقال است. با این حال این رقم ممکن است تغییر کند، زیرا تا 22 مارس تنها 637 مورد ابتلا با این زیرسویه تازه در بریتانیا شناسایی شده است؛ بنابراین داده های کافی برای دانستن اینکه XE چقدر مسری است، در این مرحله کافی نیست.

باید منتظر موج های تازهی از عفونت باشیم؛ البته به این معنا نیست که مانند ژانویه جهش های فوق العاده ای خواهیم داشت، اما در حال حاضر تعداد موارد در بعضی از منطقه ها ایالات متحده مانند شمال شرق افزایش یافته است؛ بنابراین همه باید آماده باشیم. بیشتر به این علت که زیر متغیر بسیار مسری BA.2 امیکرون سویه غالب است. بعلاوه به این علت که شاهد ظهور سویه های فرعی تازه در بریتانیا و چین هستیم.

منبع: فرارو
انتشار: 7 خرداد 1401 بروزرسانی: 7 خرداد 1401 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 2087

به "زیرسویه نو کرونا در چین شناسایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیرسویه نو کرونا در چین شناسایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید