سفر هیئت سعودی به عمان

به گزارش مجله جگوار، یک هیئت سعودی با هدف تقویت روابط و توسعه همکاری میان دو طرف به عمان سفر نموده است.

سفر هیئت سعودی به عمان

با تور ارزان عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط عمان آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روسیا الیومT یک هیئت سعودی امروز یکشنبه با هدف تحکیم و توسعه پایه روابط مالی و سرمایه گذاری های متقابل بین دو کشور در حال بازدید از سلطنت عمان است.

ریاست این هیئت به وسیله خالد بن عبدالعزیز الفالح وزیر سرمایه گذاری سعودی است که با تعدادی از مقامات آژانس های دولتی و بعلاوه بعضی از مسئولان بخش خصوصی ، شرکت های پیشگام و تجار ارشد سعودی به عمان سفر کرده است.

خالد الفالح در مورد سفر به عمان اظهار داشت: این سفر در چارچوب تمایل ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود پادشاه عربستان و محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در راستای تقویت همکاری دو طرف و دستیابی به پیشرفت بیشتر صورت می گیرد.

در جریان این سفر، وزیر سرمایه گذاری با تعدادی از مقامات عمانی در بخش های دولتی و خصوصی ملاقات می نماید . علاوه بر برگزاری مجمع سرمایه گذاری میان عمان و عربستان و جلسه شورای تجاری، ملاقاتهایی بین شرکت های عظیم و بازرگانان دو کشور صورت می گیرد.

هفته گذشته هم فهد بن محمود آل سعید معاون نخست وزیر در امور کابینه عمان و فیصل بن فرحان بن عبدالله آل سعود وزیر امور خارجه عربستان در مسقط با یکدیگر ملاقات و دو طرف درباره روابط دو کشور و توسعه و تقویت این روابط گفتگو کردند.

فیصل بن فرحان در سفر به عمان، نامه ملک سلمان بن عبدالعزیز را به سلطان هیثم بن طارق پادشاه عمان تقدیم کرد. محتوای این نامه به روابط دو کشور و حمایت از همکاری های مشترک ریاض- مسقط و دیگر مرکزهای منطقه ای اشاره دارد.

عمان یکی از کشورهایی است که در جنگ یمن اعلام بی طرفی کرده و از پیوستن به ائتلاف سعودی خودداری کرد. از آنجا که عمان همسایه یمن بوده و همواره نقش میانجی در خاورمیانه را برعهده گرفته است، مقامات سعودی امیدوارند این سلطان نشین به ریاض برای خروج از باتلاق یمن کمک کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1808

به "سفر هیئت سعودی به عمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر هیئت سعودی به عمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید