سفیر آمریکا در آلمان نماینده ویژه مذاکرت صلح صربستان - کوزوو می گردد

به گزارش مجله جگوار، رئیس جمهور آمریکا سفیر کشورش در آلمان را به عنوان نماینده ویژه مذاکرات صلح بین صربستان و کوزوو منصوب کرد.

سفیر آمریکا در آلمان نماینده ویژه مذاکرت صلح صربستان - کوزوو می گردد

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه تاگس شاو آلمان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، ریچارد گرنل سفیر آمریکا در آلمان را به عنوان نماینده ویژه مذاکرات صلح بین صربستان و کوزوو منصوب کرد. گرنل این مسئولیت جدید را همراه با سمت قبلی خود یعنی سفیر آلمان بر عهده خواهد گرفت.

گرنل از بهار سال 2018 سمت سفیر آمریکا در آلمان را بر عهده گرفته است. در گذشته وی همواره برای عهده داری سمت های بلند پایه ای در آمریکا مد نظر بود که از جمله آن ها مسئولیت مشاور امنیت ملی و سفیر آمریکا در سازمان ملل بوده است.

کوزوو در سال 2008 به صورت یکجانبه استقلال خود از صربستان را اعلام نمود. تاکنون بیش از صد کشور عضو سازمان ملل از جمله آمریکا استقلال آن را به رسمیت شناخته اند. این در حالی است که بلگراد اعلام نموده از آنجایی که کوزوو استان جنوبی صربستان است، اعلام استقلال یک جانبه آن را نپذیرفته و خواستار باطل شدن سند استقلال کوزوو از راه های دیپلماتیک و صلح آمیز شده است. مقامات بلندپایه صربستان تاکنون بار ها تاکید نموده اند که حکومت بلگراد هرگز استقلال کوزوو را به رسمیت نمی شناسد و دولت صربستان همواره در کنار صرب های کوزوو واقع شده است.

تنش ها میان کوزوو و صربستان از سال گذشته میلادی زمانی که کوزوو تعرفه های 100 درصدی بر روی کالا های وارداتی از بلگراد اعمال کرد، تشدید شده است. مقامات صربستان و کوزوو هم پیشتر با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه گفت وگو کردند. در این ملاقات ها رئیس جمهور کوزوو درباره حصول توافق ابراز امیدواری کرد.

در جنگ کوزوو در سال های 1990 بیش از 13 هزار نفر کشته شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 358

به "سفیر آمریکا در آلمان نماینده ویژه مذاکرت صلح صربستان - کوزوو می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر آمریکا در آلمان نماینده ویژه مذاکرت صلح صربستان - کوزوو می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید