طراحی سرگرمی داستان دست&zwnjها برای ناشنوایان

به گزارش مجله جگوار، بازی داستان دست‌ها ویژه ناشنویان در سومین رویداد ملی ایده‌آزاد اسباب‌بازی کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان به‌عنوان ایده برتر معرفی گردید.

طراحی سرگرمی داستان دست&zwnjها برای ناشنوایان

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ حرفه ای از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، داستان دست‌ها عنوان یک سرگرمی است که ویژه‌ ناشنویان طراحی شده و در سومین رویداد ملی ایده‌آزاد اسباب‌بازی کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان به‌عنوان ایده‌ برتر معرفی گردید.

با توجه به این‌که اصلی‌ترین مشکل ناشنوایان از دست دادن ابزار زبان به عنوان رایج‌ترین وسیله ارتباطی است، این بازی با هدف جایگزینی ابزارهای مشترک برای ایجاد زمینه برقراری ارتباط میان افراد شنوا و ناشنوا طراحی شده است.

سرگرمی داستان دست‌ها با طرحی نیما قانعی و نوا خلوصی یک بازی فراگیر، مناسب افراد شنوا و ناشنوا شامل یک بسته بازی است که اجزایی مانند کارت‌ها، صفحه قرارگیری، مهره‌های بازی و راهنمای بازی است که دست‌کم دو گروه 2 نفره می‌توانند با هم بازی نمایند.

نیما قانعی ایده‌پرداز این بازی در باره آن گفت: این بازی نتیجه یک پژوهش چند ماهه در استودیو شهر ناشنوا دوست در مرکز توییک مرکز نوآوری‌های شهری تهران است که پس از یک‌سال کوشش توانستیم نمونه پایانی را در سومین رویداد ملی ایده آزاد ارائه کنیم.

او اضافه کرد: شیوه طراحی این بازی Human Center Design و Design Thinking و تمرکز بر فرایند فکری و توجه به تجربه کاربر در استفاده از محصول بوده است.

ایده‌پرداز بازی داستان دست‌ها اظهار امیدواری کرد که با حمایت فراورینمایندگان و سرمایه‌گذاران حوزه اسباب‌بازی و سرگرمی هر چه زودتر این ابزار در دسترس بچه ها و نوجوانان ناشنوا قرار گیرد.

وی هم‌چنین از ارائه پیشنهادی از سوی کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان و سازمان بهزیستی کشور برای فراوری مشترک این بازی اطلاع داد و گفت: در حال مذاکره برای نهایی شدن مراحل فراوری آن هستیم.

قانعی رویداد ملی ایده‌آزاداسباب‌بازی را فرصت خوبی برای ایده‌پردازان دانست تا ایده‌های خود را تبدیل به محصول نمایند و اضافه کرد: برگزاری نشست‌های منتورینگ، پیشنهادها و تجربه‌های گروه مشاور به پخته شدن ایده‌ها یاری و راستا آن‌ها را روشن‌تر می‌کند.

آئین معرفی ایده‌های برتر و منتخب سومین رویداد ملی ایده‌آزاد آبان 1399 در تهران برگزار و از میان 160 ایده رسیده به دبیرخانه و 39 ایده رسیده به مرحله پایانی، 11 ایده برتر این رویداد معرفی گردید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 آذر 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1348

به "طراحی سرگرمی داستان دست&zwnjها برای ناشنوایان" امتیاز دهید

1 کاربر به "طراحی سرگرمی داستان دست&zwnjها برای ناشنوایان" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی سرگرمی داستان دست&zwnjها برای ناشنوایان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید