طرح استفاده از QR-Code در سیستم آموزشی برای نخستین بار

به گزارش مجله جگوار، تهران (پانا) - طرح استفاده از QR-Code در سیستم آموزشی برای نخستین بار در کشور از سوی آموزش وپرورش مازندران اجرایی شد.

طرح استفاده از QR-Code در سیستم آموزشی برای نخستین بار

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، طرح استفاده از QR-Code در سیستم آموزشی در اداره کل آموزش وپرورش استان مازندران رونمایی شد. این طرح که مخفف کد QR=Quick Response (کد پاسخ سریع) است، نوعی بارکد دوبعدی محسوب می گردد که می تواند با استفاده از گوشی های هوشمند و دستگاه های اختصاصی خواندن کد QR خوانده شده و به طور مستقیم به متن، ایمیل، وب سایت، شماره تلفن و... لینک گردد.

در این طرح، برای تمامی پایه ها از کلاس اول ابتدایی تا کلاس دوازدهم، فیلم های آموزشی مباحث کتاب های درسی توسط بارکدها به سامانه mazandmohtava.ir ارجاع شده و با اسکن موبایل بر روی بارکد نصب شده بر روی صفحات کتاب، به محل ذخیره محتوای مربوط رفته و محتوای مورد نظر را مشاهده می نماید. دانش آموز تنها ضروری است این کدها را در برگه های بر چسب دار جدا نموده و با توجه به درس و شماره صفحه که زیر هر یک از QR Code ها ذکرشده در صفحه مربوطه از کتاب نصب کند.

شایان ذکر است که این طرح توسط حامد نیک پی معلم ریاضی از شهرستان محمودآباد به اداره کل آموزش وپرورش مازندران ارائه شده و توسط روابط عمومی و گروه های آموزشی ابتدایی و متوسطه آموزش وپرورش مازندران اجرا شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 4 آذر 1399 بروزرسانی: 4 آذر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1305

به "طرح استفاده از QR-Code در سیستم آموزشی برای نخستین بار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح استفاده از QR-Code در سیستم آموزشی برای نخستین بار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید