فارس من، غلامی: سهمیه های کنکور در مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی اصلاح می شود

به گزارش مجله جگوار، وزیر علوم در پاسخ به تعدد مراجع تصمیم گیر درباره سهمیه های کنکور گفت: سهمیه هایی که مصوب مجلس را دارند در مجلس و سهمیه هایی که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را دارند در همین شورا مطرح و اصلاح شوند.

فارس من، غلامی: سهمیه های کنکور در مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی اصلاح می شود

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، برخی کاربران فارس با ثبت سوژه در سامانه فارس من در خواست کردند که شورای عالی انقلاب فرهنگی طرح ساماندهی سهمیه های کنکور را بررسی کنند.

منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که لایحه پیشنهادی وزارتخانه های علوم و بهداشت برای ساماندهی و کاهش سهمیه های کنکور به مراجع تصمیم گیر متعددی مربوط می شود و این طرح چگونه باید قانونی و اجرایی شود، گفت: لایحه ای که اخیرا از سوی وزارت علوم و بهداشت مطرح شده است، فعلا در حد پیشنهاد است و در پاسخ به گلایه ها و نگرانی ها بابت انواع سهمیه ها در کنکور پیشنهاد شده است.

وی ادامه داد: این پیشنهاد در سطح اول باید در دولت تصویب شود و پس از تصویب در دولت به مجلس خواهد شد.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: مصوبات متعددی در مورد سهمیه های کنکور وجود دارد که مراجع تصمیم گیر در این باره متفاوت بوده اند و برخی مصوبات مربوط به مجلس و برخی مربوط به شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

غلامی افزود: با توجه به متفاوت بودن مراجع صدور مصوبه مواردی که مصوبات مجلس را دارد، طبیعی است که باید در مجلس اصلاح شوند و سهمیه هایی که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی هستند باید در این شورا مطرح شوند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 674

به "فارس من، غلامی: سهمیه های کنکور در مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی اصلاح می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، غلامی: سهمیه های کنکور در مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی اصلاح می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید