فرصت حل مسائل بانکی بین ایران و اندونزی فراهم شد

به گزارش مجله جگوار، خبرنگاران: وزیر اقتصاد اندونزی گفت: اجلاس مشترک همکاری های مالی با ایران فرصت خوبی برای حل و فصل مسائل روابط بانکی بین دو کشور است.

فرصت حل مسائل بانکی بین ایران و اندونزی فراهم شد

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرنگاران، صوفیان جلیل وزیر اقتصاد اندونزی در یازدهمین کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی این کشور با ایران که صبح امروز در وزارت ارتباطات شروع شد، با تشکر از مهمان نوازی دولت ایران گفت: دیروز در شهر قم حضور یافتم و طی ملاقات با حوزه های علمیه، گسترش فعالیت های دینی و فرهنگی در ایران را از نزدیک مشاهده کردم.

وی یازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اندونزی را بهترین فرصت برای آنالیز مسائل دو جانبه بین دو کشور دانست و گفت: باید با گسترش فعالیت های تجاری، سرمایه گذاری و بانکی موانع پیشروی دو کشور را به سرعت حل و فصل کنیم.

وزیر اقتصاد اندونزی به مذاکرات معلق بین دو کشور از سال 2008 اشاره نمود و گفت: این اجلاس فرصت خوبی برای حل و فصل روابط بانکی بین دو کشور است.

صوفیان جلیل اظهار کرد: ایران کشوری در حال رشد و از درآمد سرانه خوبی برخوردار است؛ همچنین با در دست داشتن جمعیت رو به افزایش و منابع غنی نفت می تواند برای همکاری با اندونزی یک فرصت محسوب گردد.

وی به همکاری در زمینه روغن نخل، کاغذ، قهوه و چای اشاره نمود و گفت: با غلبه بر مسائل در جهت افزایش حجم روابط تجاری گام بر می داریم.

وزیر اقتصاد اندونزی به حضور وزیر انرژی، مقامات اقتصادی و بانکی و فعالان بخش خصوصی این کشور در این کمیسیون اشاره نمود و گفت: اراده جدی ما گسترش روابط بین دو کشور است.

او ادامه داد: با همکاری های دو جانبه بین ایران و اندونزی نشان خواهیم داد که اسلام دین صلح، تعادل و میانه روی است و می تواند به گسترش صلح جهانی یاری کند.

صوفیان جلیل پتانسیل و قابلیت های فراوان بین دو کشور را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: این کمیسیون با تشکیل کمیته های تخصصی، فرصت مناسبی است تا محدودیت های موجود در جهت حجم تبادل تجاری دو کشور را شناسایی کند.

وی توضیح داد: ضروری است در مورد ایجاد پرواز مستقیم بین دو کشور مذاکرات ادامه یابد تا تجار و مردم دو کشور بتوانند به راحتی با هم ارتباط برقرار نمایند.

منبع: تسنیم
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 345

به "فرصت حل مسائل بانکی بین ایران و اندونزی فراهم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرصت حل مسائل بانکی بین ایران و اندونزی فراهم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید