فرودگاه مسکو به روی دو خط هوایی اروپا بسته شد

به گزارش مجله جگوار، ایسنا نوشت: روسیه فرودگاه مسکو را بر روی دست کم دو خط هواپیمای اروپایی بست، چون آنها پس از آنکه بلاروس هواپیمای لیتوانی را برای بازداشت خبرنگار مخالف دولت مجبور به فرود در مینسک کرد، قصد کردند تا از حریم هوایی بلاروس اجتناب نمایند.

فرودگاه مسکو به روی دو خط هوایی اروپا بسته شد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به نقل از پایگاه خبری آکسیوس، این اقدام پس از آن صورت می گیرد که اتحادیه اروپا به خطوط هوایی اروپایی گفته که نباید از حریم هوایی بلاروس استفاده نمایند و به نظر می رسد که روسیه با این کار به دنبال تضعیف واکنش اتحادیه اروپا در قبال الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس و متحد ولادیمیر پوتین، همتای روسی وی است.

رهبران اتحادیه اروپا، لوکشانکو را مسئول فرود اجباری این هواپیمای خط رایان ایر می دانند تا این وسیله، رومن پروتاسویچ، خبرنگار مخالف بلاروسی را دستگیر کند.

لوکاشنکو مدعی شده بود که فرود این هواپیما در مینسک با هدف مقابله با تهدید به بمب گذاری در داخل این هواپیمای مسافربری بوده است.

آژانس هوانوردی مدنی سازمان ملل، ایکائو در بیانیه ای اظهار داشت که این فرود نقض کنوانسیون شیکاگو است که برای حفاظت از حق حاکمیت حریم هوایی به کار برده می گردد.

اتحادیه اروپا نیز از ایرلاین های اروپایی خواست تا بر فراز حریم هوایی بلاروس پرواز ننمایند و ایر لاین های بلاروسی را نیز از پرواز بر فراز حریم هوایی اتحادیه منع کرد و وعده تحریم های بیشتر مالی را نیز داده است.

روسیه روز پنجشنبه فرود هواپیماهای خط هوایی اتریش از وین و خط هوایی ایر فرانس از پاریس را در مسکو ممنوع نمود.

کرملین همچنین دخالت در دستگیری این خبرنگار مخالف بلاروسی را رد کرد و در عین حال، از اقدام لوکاشنکو هم انتقادی نکرد.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 27 خرداد 1400 بروزرسانی: 27 خرداد 1400 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1690

به "فرودگاه مسکو به روی دو خط هوایی اروپا بسته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرودگاه مسکو به روی دو خط هوایی اروپا بسته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید