محدودیت های اروپایی ها علیه هواپیمایی بلاروس نفرت انگیز است

به گزارش مجله جگوار، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، مدیرعامل شرکت هواپیمایی بِلاویا بلاروس تصمیم کشورهای اروپایی برای تحمیل محدودیت های هوایی علیه خطوط هوایی این کشور را نفرت انگیز خواند.

محدودیت های اروپایی ها علیه هواپیمایی بلاروس نفرت انگیز است

بر اساس این گزارش، ایگور تکرگینتز با انتشار بیانیه ای گفت: کاملاً مشهود است که این دولتها تنها به دنبال بستن (فرودگاه ها و آسمان ) کشورهای خود به روی هواپیماهای ما بر اساس یک رویه ویژه فاشیستی نبوده اند، بلکه آنها به دنبال بستن تک تک کریدورهای هوایی خود به روی ما در جهت تمسخر ما هستند.

وی همچنین از دولت های اروپایی برای تحمیل محدودیت ها علیه هواپیمایی بلاروس آن هم پس از تصمیم رسمی سازمان بین المللی هواپیمایی غیر نظامی انتقاد نموده و گفت: تمامی این اقدامات پیش از رسیدگی به این حادثه آن هم به دلیل رخداد برخی اشتباهات از سوی برخی از طرف ها اجرا شده و این در شرایطی است که شرکت هواپیمایی بلاویا مطمئناً در این میان بی گناه بوده است.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی بلاویا همچنین تاکید نمود: تنبیه شرکت بی گناه بلاویا آن هم پیش از شروع تحقیقات نفرت انگیز است.

گفتنی است یکشنبه هفته گذشته، یک فروند هواپیمای مسافربری متعلق به شرکت اروپایی رایان ایر که از یونان به مقصد لیتوانی در حال پرواز بود، با اعلام بمب گذاری احتمالی در این پرواز از سوی مقامات بلاروس، مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه بین المللی مینسک شد. حال اینکه پس از مدت کوتاهی تعیین شد مقامات امنیتی بلاروس قصد بازداشت یکی از مسافرین این پرواز به نام رومن پروتاسویچ که از وبلاگ نویسان مخالف دولت بلاروس بوده را داشتند.

همین موضوع منجر به واکنش تند آمریکا و اتحادیه اروپا شده و به همین دلیل، تا به امروز محدودیت های گسترده ای علیه دولت و شرکت های هواپیمایی بلاروس اعمال شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 تیر 1400 بروزرسانی: 5 تیر 1400 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1706

به "محدودیت های اروپایی ها علیه هواپیمایی بلاروس نفرت انگیز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محدودیت های اروپایی ها علیه هواپیمایی بلاروس نفرت انگیز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید