مرگ چوپان جوان بر اثر صاعقه در زنجان

به گزارش مجله جگوار، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان زنجان گفت: چوپان جوانی براثر رعد و برق جان خود را از دست داد.

مرگ چوپان جوان بر اثر صاعقه در زنجان

جواد مرادی در گفت وگو با خبرنگاران، اظهارکرد: روزگذشته آقایی 24 ساله در شهر نوربهار از توابع شهرستان خدابنده بر اثر صاعقه دچار ایست قلبی-تنفسی شد و جان خود را از دست داد.

وی شرح داد: زمان دقیق این حادثه نامعلوم است و اهالی نوربهار به طور اتفاقی متوجه این حادثه شده و مورد را در ساعت 16:13 به پایگاه اورژانس انتقال داده اند.

مرادی در رابطه با علایم حیاتی مصدوم در صحنه، افزود: فرد مصدوم بنا به اظهار همکاران، در صحنه هیچ گونه علایم حیاتی نداشته و با احیای قلبی ریوی به درمانگاه نوربهار انتقال یافت و پس از معاینه پزشک فوت نامبرده تایید شد.

به گزارش خبرنگاران، با ورود جریان برق و صاعقه به بدن در اثر انقباض های الکتریکی سفت، عضلات تنفسی یا آسیب مراکز تنفسی در مغز (در بصل النخاع) ایست تنفسی عارض می شود و پس از مدتی قلب نیز از حرکت می ایستد. البته اگر جریان برق از خود قلب نیز عبور کرده باشد با ایجاد انقباضات کرمی شکل و غیرمؤثر و اسپاسمودیک در بطن (فیبریلاسیون بطنی) ایست قلبی اولیه خواهیم داشت. پس از ایست قلبی - تنفسی اگر در عرض 4 تا 6 دقیقه عملیات احیاء شروع نشود مرگ شخص قطعی و حتمی خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 197

به "مرگ چوپان جوان بر اثر صاعقه در زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ چوپان جوان بر اثر صاعقه در زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید