معرفی ارزانترین خودروهای کروک بازار ایران

به گزارش مجله جگوار، ارزانترین خودروهای کروک بازار ایران کدامند؟ در ادامه این مطلب سعی می کنیم تا فهرستی از ماشین های کروک ارزان قیمت در بازار ایران به شما معرفی کنیم.

معرفی ارزانترین خودروهای کروک بازار ایران

قبل از شروع اصل مطلب ابتدا بهتر است بدانیم خودروی کروک به چه نوع ماشینی گفته می شود؟ در حالت استاندارد یک خودروی کروک (یا به انگلیسی Convertible) نوعی از ماشین است که سقفی کاملاً جمع شونده دارد. در واقع، هم می توان از آن به عنوان ماشین روباز استفاده کرد و هم مسقف. این سقف گاهی از جنس پارچه و گاهی هم از فلز ساخته می شود و بسته به جغرافیای صاحب و سازنده ماشین و نوع استفاده از خودرو، این جنس تغییر می کند. معمولاً در منطقه ها گرمسیر که آفتاب بسیار بیشتر از هوای بارانی و برفی است از پارچه استفاده می کنند. سقف یک ماشین کروک به طور کامل جمع می شود و در بیشتر موارد در صندوق عقب یا محفظه ای شبیه و نزدیک آن جمع می شود (در مطلب انواع بدنه خودرو درباره این موضوع صحبت کرده بودیم).

خودروی کروک هم به صورت چهار درب و هم دو درب ساخته می شود که نوع دو درب آن گاهی با کوپه اشتباه گرفته می شود، اما در نظر داشته باشید یک ماشین کوپه طبق تعریف استاندارد خودروسازی در دنیا سقف جمع شونده ندارد و از اینجا می توانید فرق یک کوپه و کروک مسقف شده را تشخیص دهید.

نکتهٔ دیگری که قبل از پرداختن به این فهرست باید مد نظر داشت این است که همانند کوپه، خودروهای کروک نیز ابداً ارزان نیستند! در واقع این تکنولوژی که سقف یک خودرو به طور کامل باز شود و در صندوق و عقب قرار بگیرد، آپشنی است که در ماشین های لوکس و لاکچری دیده می شود و کروک ها هم جزو این دسته از خودروها هستند.

در نتیجه، اگر همچنان و با اصرار قصد خرید یک ماشین با سقف جمع شونده و با قابلیت رو باز شدن دارید، با توجه به وضع گرانی و اقتصادی متشنج این سال ها در داخل، خیلی امیدی به پیدا کردن محصول صفر و کار نکرده و همچنین، امیدی به خرید ماشین کمتر از واحد میلیارد حتی در بازار دست دوم و مدل های قدیم را هم نداشته باشید. ماشین های کروک جزو خودروهای گران دنیا هستند و در ایران نیز نمی توان برچسب ارزان به آن ها داد.

در ادامه این مطلب ارزانترین خودروهای کروک بازار ایران را به شما معرفی می کنیم.

1 - رنو اسکالا (مدل 2013)

اولین گزینه از فهرست ارزانترین خودروهای کروک بازار ایران، رنو اسکالا کروک است. بعد از موفقیت مگان، گروه نگین خودرو با وارد کردن این محصول که به نوعی همان تیپ کروک مگان بود، سعی داشت نیازهای گروهی را که در پی یک ماشین کروک ارزان قیمت بودند، برطرف کند. برای همین شاید لقب ارزانترین کروک ایران را بتوان به رنو اسکالا داد.

این مدل از نوع دو درب است و ظاهر و طراحی بسیار زیبا و شیکی دارد. کمپانی رنو آن را در سال 2008 معرفی کرد و هم اکنون در بازار دست دوم داخل می توانید مدل 2012 و 2013 آن را راحت تر پیدا کنید.

رنو اسکالا کروک یک موتور 2000 سی سی 4 سیلندر دارد که سقف سرعت حدود 200 کیلومتر و مصرفی در حد 8 لیتر و شتاب اولیه در حدود 11.5 ثانیه می دهد.

در بخش رفاهی و ایمنی هم بهتر است بدانید اسکالا دارای کیسه های هوای جانبی، سیستم های ترمز و پایداری اضطراری، شیشه و فرمان برقی، هشدار کمربند، تنظیم گودی و گردن جایگاه، یاری پارک، تهویه اتومات و سیستم حرفه ای صوتی به همراه نمایشگر است. از نکات منفی این خودرو هم می توان به واردات محدود و کم ارزش بودن خودرو نسبت به قیمت پرداختی اشاره کرد.

2 - ولوو C70 (مدل 2013)

یک ماشین کروک ارزان قیمت در بازار، ولوو C70 است. گروه افرا چند سال پیش و قبل از وضع قانون منع ورود ماشین های بالای 2500 سی سی این محصول را به طور محدود وارد ایران کرد که طبق پیش بینی ها و با توجه به قیمت بالا و عدم محبوبیت برند در خدمات پس از فروش، نتوانست جایگاه خوبی در بین متقاضیان خود پیدا کند.

موتور ولوو C70 دارای 5 سیلندر است و شتاب اولیه 8 ثانیه با سقف سرعت 230 می دهد و در صد کیلومتر نیز نزدیک به 10.5 لیتر سوخت مصرف می کند. گیربکس هوشمند و اتومات آن در کارکرد فنی راندمان مطلوب و با دو درب بدنه، در قسمت سرنشینان جایگاه ها ساختار 2+2 دارند.

این محصول ولوو از لحاظ ایمنی هیچ کمبودی ندارد و با انواع سیستم های یاریی و پایداری مثل SIPS ، ROPS ، WHIPS و … به علاوه سیستم ضد واژگون شدن و هشدار دهنده موانع، کسیه های هوا اضافی، تنظیم چندین حالته جایگاه های جلو، سنسور باران و دوربین های دید اطراف به یاری راننده اش می آید.

به عنوان یک خریدار باید بدانید که نگهداری ولوو اصلاً ارزان نیست و عدم دسترسی ایده ال به خدمات و تعمیر را هم باید به نقاط منفی خرید آن اضافه کنید.

3 - آئودی TT (مدل 2008)

سومین گزینه از ارزانترین خودروهای کروک بازار ایران، آئودی TT است. این خودروی دو درب شیک و آلمانی و قدرتمند بعد از ورود مدل 2008 به ایران توانست جای خوبی در بین طرفدارانش پیدا کند.

از آنجا که آئودی تی تی در کلاس سقف ثابت و کوپه هم تولید شد خیلی ها آن را بیشتر یک ماشین اسپرت می دانند، اما سری سقف تاشوی آن هم به همین کیفیت ساخته شده و از سری سقف ثابت نه از لحاظ زیبایی و نه فنی و کیفی چیزی کم ندارد.

آئودی TT یک موتور 2000 با چهار سیلندر و گیربکسی اتومات دارد که با مصرف خوب حدود 7 لیتر و شتاب اولیه 6 ثانیه سقف سرعت عالی 240 کیلومتر می دهد.

شاید بتوان گفت که اگر حتماً می خواهید یک خودروی کروک داشته باشید و جیبتان هم شما را یاری می کند، این مدل و البته مورد این فهرست می تواندجزو عناوین مورد توجهتان باشد؛ خصوصاً که آئودی تی تی در امکانات رفاهی و ایمنی هم نقصی ندارد و کیفیت و دانش آلمانی پشت آن است.

4 - بی ام و Z4 28i (مدل 2010)

این که در فهرست خودروهای کروک ارزان قیمت یک بی ام و هم واقع شده است، باز جای امیدواری است. بی ام و Z4 اولین بار در سال 2009 معرفی گشت و در ایران و بازار دست دوم امروز می توانید از حدود ساخت 2010 آن به بعد را پیدا کنید، که طبیعتاً هر چه سال ساخت بیشتر شود، قیمت آن هم گرانتر می شود.

بی ام و Z4 طراحی و زیبایی دقیقاً معرف این برند را دارد: به طوریکه اگر نشان تجاری این کمپانی را از روی بدنه دو درب آن بردارید، باز هم هر ماشین بازی می فهمد این خودرو ساخت کجا و کدام برند است!

موتور ب ام و Z4 شاید ساده بنظر برسد، اما با شتاب اولیه 6 ثانیه و مصرف حدود 7 لیتر با ماکزیمم سرعت 250 کیلومتر در ساعت و البته سیستم تعلیق هوشمند آن جای هیچ بحثی در قسمت فنی باقی نمی گذارد.

در بخش ایمنی و آپشن ها هم جز تمام موارد عمومی و شناخته شده، به سیستم های کاهش آسیب در زمان تصادف، دید در شب و راهنمایی راننده هنگام خاموش شدن ناگهانی مجهز شده است.

5 - مرسدس بنز کلاس E تیپ E350 (مدل 2012)

آخرین مورد فهرست ارزانترین خودروهای کروک بازار ایران باز هم یک گزینهٔ خوش ساخت آلمانی و البته معروف و محبوب در سطح دنیاست. مرسدس E350 که نسل نهم این سری است در سال 2009 معرفی و وارد بازار شد. البته که این خودرو نیز به دلیل همان قانون منع ورود نتوانست به حضور انبوهش در ایران ادامه دهد و پشت مرزها ماند.

طراحی این محصول همان چهار چراغ جدا و معروف بنز است، اما با این تفاوت که این چراغ ها نه در جلو و نه در عقب گرد و بیضی نیستند. خصوصاً چراغ های عقب این ماشین از شکلی چشمگیر و بزرگ و مجذوب کننده بهره می برند که نشان می دهد بنز هیچگاه در طراحی طرفدارانش را ناامید نمی کند.

مرسدس بنز E350 دو درب است و برای جایگاه ها نسبت 2+2 دارد. موتور فوق العاده قوی 3500 سی سی با 6 سیلندر، شتاب 6 ثانیه و مصرف حدود 7 لیتر از مشخصات فنی آن است و اگر از آپشن ها و بخش ایمنی هم بخواهید غیر از عناوین استاندارد و همیشگی، می شود به وجود سیستم تعلیق هوشمند و جدای عقب و جلو بطور مستقل، فرمان حساس به سرعت، کیسه هوای جانبی، تمام سیستم های یاری راننده و پایداری و کنترل بروز، گرمکن و تنظیم چند حالته و برقی گودی کمر و گردن جایگاه ها، کنسول سردکن، یخ زدا و بخارزدای شیشه ها و انواع و اقسام سنسورها و دوربین های عقب، جلو، پارک و دید جانبی اشاره کرد.

باید گفت که این خودرو نگهداری و تعمیر ارزانی ندارد و دانش تعمیر بالایی را هم می طلبد که به چندان راحت پیدا نمی شود.

جمع بندی

در فهرست بالا سعی شد ارزانترین خودروهای کروک در ایران معرفی شود اما جز این موارد، چند گزینه دیگر نیز در بین کروک ها هستند که یا مثل پورشه و مازراتی به دلیل قیمت خیلی بالا در این فهرست قرار نگرفته اند؛ و یا تعداد آنها چه در زمان واردات و چه حالا و در بازار کارکرده ها آنقدر محدود است که یافتن آن ها و کیفیت نگهداری و تعمیر و خرجشان برای پیشنهاد دادن مطلوب نیست.

در هر صورت، به دلیل وضع آشفته و نامتعادل اقتصادی امروزه، کروک ها جزو گروه خودروهای لاکچری و البته محروم مانده بازار خودروی کشور محسوب می شوند و معاملات در این دسته آن چنان گرم و داغ نیست اما طرفداران خودشان را دارند.

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و پیشنهادت خودتان را با ما در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 2145

به "معرفی ارزانترین خودروهای کروک بازار ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی ارزانترین خودروهای کروک بازار ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید