نبود سیر تربیتی منسجم برای بازگشت معتادان متجاهر به خانواده و جامعه

به گزارش مجله جگوار، مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران گفت: معتادان متجاهر را طی سال های گذشته 6 ماه نگهداری و پس از آن بدون هیچ هدفی رها می کردند و سیر تربیتی منسجم برای بازگشت آن ها به خانواده و جامعه وجود نداشته است.

نبود سیر تربیتی منسجم برای بازگشت معتادان متجاهر به خانواده و جامعه

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرنگاران، احمد احمدی صدر مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران در حاشیه بازدید خبرنگاران از مجموعه نگهداری معتادان متجاهر که امروز شنبه سی و یکم اردیبهشت ماه امسال برگزار گردید، اظهار کرد: طی چند ماه اخیر جاز خالی پوشش خبری را احساس کردیم و ما می خواستیم نتیجه اقدامات اجرا شده در حوزه اجتماعی به صورت ملموس به مردم ارائه گردد.

وی اضافه نمود: در دهه های گذشته مسائل مختلفی را در حوزه آسیب های اجتماعی را در شهر تهران دیده ایم و عدد قابل توجهی در سال های گذشته از معتادان متجاهر به وجود آمده است.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران توضیح داد: افزایش تعداد افراد آسیب دیده باید مورد آنالیز قرار بگیرد و علل آن را شناسایی کرد.

احمدی صدر بعلاوه یادآور شد: آنالیز ها نشان می دهد که دستگاه های مختلف در حوزه آسیب های اجتماعی زحمات زیادی را کشیده اند، اما کنار هم نبوده و با وجود وابستگی نهاد ها به یکدیگر چرخه بین نهادها، با عدم هم افزایی روبرو بوده و منجر به افزایش آمار آسیب دیدگان شده است.

وی در ادامه اضافه نمود: طولانی بودن فرایند پاسخ دهی دستگاه های موظف در حوزه آسیب های اجتماعی، در حال حاضر کوتاه شده است و ظرفیت های لازم ایجاد شده است.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران تاکید نمود: از ابتدای فعالیت ما تا کنون بیش از 280 مصوبه در قرارگاه اجتماعی داشتیم و 83 درصد این مصوبات به اجرا درآمده است و اغلب مصوبات بین 6 ماه تا 5 سال بین دستگاه ها و بروکراسی گیر نموده بود و اجرا نمی شد.

احمدی صدر توضیح داد: طی سال های گذشته سیر تربیتی منسجمی برای بازگشت معتادان متجاهر به خانواده و جامعه وجود نداشته است.

وی اضافه نمود: مشکل معتادان متجاهر منع پذیرشی زیر 18 سال، افراد بالای سن 65 سال و بعلاوه افراد داری زخم باز، در دوره فعلی حل شده و مراکز ویژه ای به این افراد اختصاص داده شده است و در مراکز مرتبط خدمات لازم به آن ها ارائه می گردد.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران یادآور شد: افزایش ظرفیت های لازم برنامه ریزی شده است و مرکزی هم برای پذیرش بانوان اختصاص داده شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 تیر 1401 بروزرسانی: 11 تیر 1401 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 2120

به "نبود سیر تربیتی منسجم برای بازگشت معتادان متجاهر به خانواده و جامعه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نبود سیر تربیتی منسجم برای بازگشت معتادان متجاهر به خانواده و جامعه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید