نحوه ساخت مسکن ملی شهرهای جدید، سرنوشت مسکن فرهنگیان

به گزارش مجله جگوار، مدیرعامل شرکت عمران شهر های جدید جرئیات نحوه ساخت واحد های مسکن ملی در این شهر ها را تشریح کرد.

نحوه ساخت مسکن ملی شهرهای جدید، سرنوشت مسکن فرهنگیان

جهت دریافت خدمات درب ضد سرقت ارزان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، حبیب الله طاهرخانی در مراسم آغاز ساخت 14 هزار و 500 واحد مسکن فرهنگیان با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور گفت: در شهر های جدید بنا داریم تا جذابیت سکونت را بالا ببریم.

وی اضافه کرد: در این پروژه 29 پارک و فضای سبز، 7 درمانگاه، 37 مجموعه ورزشی و 11 مرکز فرهنگی در شهر های جدید ساخته خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر های جدید با بیان اینکه ظرفیت ساخت واحد مسکونی از نظر اراضی موجود را دارا هستیم، ادامه داد: ساخت مسکن به تنهایی کافی نیست و باید خدمات روبنایی و زیربنایی برای افزایش جذابیت سکونت نیز توسعه یابد.

طاهرخانی با بیان اینکه بیشتر ساکنان شهر های جدید، محل اشتغالشان در کلانشهر ها یا شهر های مادر است، توضیح داد: یکی از مهم ترین دغدغه های ساکنان شهر های جدید، دسترسی آسان به کلانشهر ها است و این مشکل عمومی بیشتر کلانشهر هایی است که شهر های جدید حومه ای دارند.

به گفته وی، اولویت توسعه دسترسی شهر های جدید به شهر های مادر، گسترش حمل و نقل ریلی است. از این رو، سال گذشته متروی کرج به شهر جدید هشتگرد افتتاح شد ضمن اینکه تا سال 1400 خط آهن اصفهان به شهر جدید بهارستان نیز تکمیل می گردد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اجرای عملیات ساخت خط متروی شهر جدید پرند به فرودگاه امام خمینی (ره) میان شرکت عمران شهر های جدید و شهرداری تهران گفت: امسال کلنگ اجرای ساخت متروی تهران پردیس به زمین خواهد خورد. این خط ریلی به بازار مسکن تهران و پردیس یاری خوبی خواهد نمود.

طاهرخانی، سهم این شهر ها از طرح اقدام ملی مسکن را به 20 هزار واحد عنوان و اظهار کرد: ساخت 70 هزار واحد از این تعداد در شهر های جدید آغاز شده که به سه روش این عملیات انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر های جدید اضافه کرد: اصلی ترین روش اجرای طرح ملی مسکن در شهر های جدید به روش مشارکت با بخش خصوصی است به گونه ای که زمین و پروانه ساختمانی را شرکت عمران شهر های جدید ارائه می دهد و بخش خصوصی هزینه ساخت را پرداخت می نماید. در نهایت بر اساس آورده، سهم هر یک از طرفین مشخص خواهد شد.

وی به آغاز ساخت 12 هزار و 800 واحد مسکن مشارکتی در شهر های جدید با مشارکت بخش خصوصی اشاره نمود و گفت: ساخت 12 هزار و 500 واحد دیگر نیز در مرحله انعقاد قرارداد است. کل مسکن های مشارکتی طرح ملی مسکن در شهر های جدید 50 هزار واحد است که ساخت 25 هزار واحد آن کلید خورده و تا قبل از خاتمه امسال نهایی می گردد.

طاهرخانی ادامه داد: اگر هزینه ساخت هر یک از واحد ها 200 میلیون تومان در نظر گرفته گردد، امسال می توانیم 10 هزار میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی را در شهر های جدید به حوزه ساخت و ساز منتقل کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی، سرمایه گذاران را انبوه سازان دارای ظرفیت اقتصادی مناسب برای اجرای پروژه ها دانست و یادآور شد: برای سرمایه گذار تأمین زمین و پروانه ساخت مشکل است که شرکت عمران شهر های جدید این دو موضوع را تأمین می نماید. سرمایه گذار نیز با منابع اقتصادی خود وارد حوزه ساخت می گردد. در خاتمه پروژه، سرمایه گذار سهم خود را بر پایه قیمت بازار به فروش می رساند، ولی فروش سهم شرکت عمران شهر های جدید از این پروژه ها بر اساس قیمت مشخص شده از سوی دولت انجام می گردد.

وی جامعه هدف شهر های جدید را طبقات متوسط عنوان نمود و اضافه کرد: مسکن لوکس در مجموعه شهر های جدید ساخته نمی گردد و برای سرمایه گذاران نیز جذابیت ندارد.

طاهرخانی در مورد زمان مشخص مالکیت واحد ها گفت: پس از تکمیل اسکلت و زدن سقف ها که واحد ها جداسازی می گردد، فرآیند پیش فروش از سوی هم سرمایه گذار و هم شرکت عمران شهر های جدید آغاز خواهد شد. سهم شرکت شهر های جدید نیز به کسانی که در ثبت نام اخیر طرح ملی مسکن نام نویسی نموده بودند، تعلق می گیرد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر های جدید تأکید کرد: اعمال محدودیت قیمت گذاری برای سرمایه گذار از سوی دولت وجود ندارد، چون جذابیت سرمایه گذاری را از دست خواهد داد، ولی مدل های دیگر ساخت وساز در راستای اجرای طرح ملی مسکن داریم که می توانیم قیمت گذاری را در آن ها اجرا کنیم.

وی با اشاره به فراخوان ثبت نام طرح ملی مسکن در ماه های گذشته گفت: پروژه پیمانکاری مسکن را برای این دسته از ثبت نام کنندگان در نظر گرفته ایم که با استفاده از آورده های آن ها به علاوه تسهیلات بانکی، ساخت وساز از سوی پیمانکار آغاز می گردد.

طاهرخانی، مدل سوم ساخت وساز را اجرای تفاهمنامه های امضا شده میان وزارت راه و شهرسازی با دستگاه های مختلف برای ساخت مسکن پرسنل این دستگاه ها دانست و ادامه داد: امروز عملیات اجرایی 12 هزار و 500 واحد مسکن فرهنگیان در شهر های جدید از مجموع 170 هزار مسکن فرهنگیان که تفاهمنامه آن به امضای وزرای راه و شهرسازی و آموزش و پرورش رسیده، آغاز می گردد.

به گفته مدیرعامل شرکت عمران شهر های جدید، پروژه های اختصاص یافته به مسکن فرهنگیان عموماً در بافت های ساخته شده شهر های جدید قرار گرفته است بنابراین زیرساخت ها و خدمات روبنایی لازم در این بافت ها فراهم است. زمان لازم را نیز برای ساخت وساز از دست نخواهیم داد و همه خدمات مورد احتیاج را در این بافت ها به فرهنگیان ارائه خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 973

به "نحوه ساخت مسکن ملی شهرهای جدید، سرنوشت مسکن فرهنگیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه ساخت مسکن ملی شهرهای جدید، سرنوشت مسکن فرهنگیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید