نشست حقوقی مالکیت فکری در اردبیل برگزار شد

به گزارش مجله جگوار، سومین کارگاه و نشست حقوقی مالکیت فکری و آشنایی با مبانی و اصول ثبت نشانه های جغرافیایی و علائم تجاری به میزبانی استان اردبیل در محل سالن اجتماعات هتل تماشای سرعین برگزار شد.

نشست حقوقی مالکیت فکری در اردبیل برگزار شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، نادر فلاحی مدیر کل میراث فرهنگی استان در این نشست گفت: اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل ضمن پشتیبانی و ارج نهادن به چنین حرکت های حقوقی مفتخر است که میزبانی سومین نشست حقوقی مالکیت فکری و آشنایی با مبانی و اصول ثبت نشانه های جغرافیایی را به عهده گرفته است.

نادر فلاحی اضافه کرد: این میزبانی می تواند نقشی هر چند اندک در نهادینه شدن مباحث حقوقی مالکیت فکری داشته باشد و انتظار می رود چنین مباحثی بتواند به اعتلای جایگاه آن کمک کند و گام های اساسی در این زمینه برداشته شود.

او گفت: ظرفیت های گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی استان اردبیل جهت معرفی بهتر و تجاری سازی آنها نشان جغرافیایی دریافت می کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان شرح داد: این موضوع در کشور ما پیشینه عمیق تاریخی دارد که از مهم ترین ابداعات ایرانیان ابداعاتی همچون مهرها و نشان ها بوده است.

او ادامه داد: ما اکنون شاهد توجه ویژه و احترام به مالکیت فکری هستیم و این موضوع اکنون جایگاه خوبی در سطح جامعه دارد.

فلاحی اضافه کرد: اولین پیام ثبت علایم و نشانه های جغرافیایی احترام به حقوق افراد است و پژوهشگاه اداره کل میراث فرهنگی به صورت ویژه از این موضوع حمایت می کند.

وی با اشاره به دریافت نشان جغرافیای بین المللی برای ورنی مغان در سال جاری، اضافه کرد: چندین قابلیت در سطح استان برای دریافت این نشان در حال مطالعه است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 25 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 271

به "نشست حقوقی مالکیت فکری در اردبیل برگزار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست حقوقی مالکیت فکری در اردبیل برگزار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید