نماینده مجلس: برخلاف ادعای وزارت بهداشت، دارو گران شده است

به گزارش مجله جگوار، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: از گرانی دارو تا عدم پذیرش این تورم به وسیله مسئولان و متولیان امر، طعم تلخ گرانی دارو را زیر زبان بیماران بیشتر نموده است.

نماینده مجلس: برخلاف ادعای وزارت بهداشت، دارو گران شده است

به گزارش خانه ملت، محمدعلی محسنی بندپی در مورد افزایش قیمت دارو گفت: وزارت بهداشت ادعا می نماید که دارو گران نشده و بعضی از مسئولان هم گرانی دارو را در ارتباط با موضوع حذف ارز دولتی نمی دانند، در این میان مردم به ویژه بیماران تاوان این گرانی را با مال و جان خود می دهند.

وقتی گرانی را مردم با گوشت و پوست خود لمس می نمایند

نماینده مردم چالوس، نوشهر و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: از گرانی دارو تا عدم پذیرش این تورم به وسیله مسئولان و متولیان امر، طعم تلخ گرانی دارو را زیر زبان بیماران بیشتر نموده است. مردم گاهی خواسته خود را به دسترس ترین نهاد همان نمایندگان مجلس ارجاع می دهند، حقیقت ماجرا اینجاست که دارو ها گران شده و این گرانی و تورم را می توان با پوست و گوشت خود لمس کرد.

گفت و شنود ها از گرانی دارو

رئیس کمیته توانبخشی مجلس یادآور شد: در چند روز گذشته سخنگوی دولت اعلام نموده است ارز ترجیحی دارو نه تنها حذف نشده بلکه اختصاص هم پیدا نموده است در این بین رییس سازمان غذا و دارو هم تاکید می نماید دارو گران نشده است. اما آنچه در میان این گفت و شنود ها و ادعا ها مطرح است، چرا مردم از گرانی دارو معترض هستند، مگر نه اینکه بیماران جز دغدغه درمان بیماری نباید دردی دیگر داشته باشند.

وی در ادامه تاکید نمود: مجلس مصوباتی را معین می نماید و دولت باید آن ها را اجرایی کند، در مورد کالا های اساسی و دارو نمایندگان مصوب نموده اند اگر دولت تصمیم به حذف ارز ترجیحی را دارد نرخ آن ها نباید از قیمت مصوب شهریور سال 1400 بیشتر باشد، یعنی اگر امروز نسبت به این مصوبه بی اعتنایی صورت پذیرفته و مثلا قیمت نسخه 100 هزار تومانی به 600 هزار تومان رسیده باید مبنای قیمت طبق مصوبه مجلس، همان 100 هزار تومان باشد. بر همین اساس باید دولت سازوکار این راستا را معین کند.

حضور و غیاب کارمندان با اپلیکیشن دینگ

محسنی بندپی خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم به مردم در مورد هزینه بهداشت و درمان فشار نیاید باید فرانشیز 30 درصد متقاضیان و بیماران به 5 درصد تبدیل گردد، در حال حاضر باید سازمان های بیمه گر و وزارت بهداشت و درمان مصوبه و یا آیین نامه ای را ابلاغ نمایند که فرانشیز بیماران به 5 درصد برسد، اگر چنین گردد دیگر کسی نگرانی از حذف ارز ترجیحی نخواهد داشت و مصوبه مجلس مبنی بر عدم افزایش قیمت دارو و کالا های اساسی اتفاق خواهد افتاد.

منبع: فرارو
انتشار: 31 خرداد 1401 بروزرسانی: 31 خرداد 1401 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 2111

به "نماینده مجلس: برخلاف ادعای وزارت بهداشت، دارو گران شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده مجلس: برخلاف ادعای وزارت بهداشت، دارو گران شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید