نوروزگاه ها فرصتی مناسب برای معرفی آداب و رسوم استان است

به گزارش مجله جگوار، معاون گردشگری کشور و رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور با اشاره به تنوع فرهنگ و اقوام و سابقه فرهنگی و تاریخی که هریک از استان های کشور و به ویژه خراسان شمالی دارند، گفت: برگزاری نوروزگاه ها فرصتی مناسب برای معرفی این آیین ها و آداب و رسوم است.

نوروزگاه ها فرصتی مناسب برای معرفی آداب و رسوم استان است

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، ولی تیموری در ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان شمالی که در محل تالار جلسات استانداری برگزار گردید، گفت:22 دستگاه در کنار هم در ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با یکدیگر همکاری می نمایند که یک ظرفیت بسیار مهم برای ارائه خدمات منظم و هماهنگ در نوروز 98 است.

او با بیان اینکه موضوع سفر و گردشگری فرابخشی است، تشکیل و فعالیت ستاد ملی خدمات سفر و به متعاقب آن ستادهای استانی را تمرین و ممارست برای انجام کار گروهی در حوزه گردشگری دانست.

تیموری مطرح نمود: صندلی این کار گروهی در ایام نوروز بیشتر احساس می گردد، چرا که در این ایام با توجه به قرار داشتن در فصل پُر رونق گردشگری داخلی و بین المللی، تقاضا برای سفر به حداکثر می رسد و ما باید تمام امکانات را به کار بگیریم تا بتوانیم میزبان بهتری باشیم.

معاون گردشگری کشور با اشاره به دو عید مذهبی در ابتدا و انتهای تعطیلات نوروز 98 گفت: 29 اسفند 97 سالروز ولادت حضرت علی (ع) است و نیمه فروردین نیز مقارن با عید مبعث است و تقارن این دو عید مذهبی با عید ملی نوروز این انگیزه را ایجاد می نماید که زمینه نشاط و شادابی اجتماعی را در جامعه بیش از پیش فراهم کنیم.

تیموری با تأکید بر تشدید نظارت های نوروزی و حضور اعضای کمیته های ستاد خدمات سفر در محل های خدمت، اظهار کرد: بر اساس تصمیمی که در خانواده بزرگ گردشگری گرفته شد، برای نوروز 98 هیچ گونه افزایش قیمت در حوزه خدمات گردشگری نخواهیم داشت.

استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: باتوجه به آمارهای ثبت شده، این استان سالانه محل تردد حدود 23 میلیون مسافر است که می توانیم از این موضوع در جهت درآمدزایی بیشتر حداکثر استفاده را ببریم اما نیازمند حضور پررنگ بخش خصوصی و ارائه برنامه ای ویژه هستیم.

محمدعلی شجاعی اضافه کرد: تشکیل کمیته مالی ذیل ستاد خدمات سفر استان ضروریست و با دعوت از بخش خصوصی فعال می توانیم از آنان راهکارهای افزایش درآمد را جویا شویم زیرا اگر نگاه مالی و درآمدی نداشته باشیم، پیشرفت نخواهیم کرد.

او توضیح داد: برای ماندگاری مسافران و گردشگران داخلی و خارجی آمادگی کامل دارم زیرا به هرآنچه می گویم و می نویسم، عمل می کنم که ماحصل این موضوع فعال شدن حوزه گردشگری و ایجاد اشتغال برای مردم خواهد بود.

او گفت: محصولات و صنایع دستی و بومی این استان باید در جهت تردد مسافران ارائه گردد و مدیران دولتی نباید مانع این کار شوند بلکه باید سایه بخش دولتی کمررنگ تر گردد.

مقام عالی دولت در استان بر حمایت طرح های گردشگری، زیباسازی، تبلیغات، معرفی روستاهای هدف گردشگری و برگزاری باشکوه جشن نوروز با حضور تمام قومیت های استان تاکید نمود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار نیز در این جلسه بر اهمیت موضوع گردشگری و تامین زیرساخت های آن به ویژه توسعه فرودگاه و فراهم کردن بسترهای لازم در حوزه راه ها تاکید نمود.

رضا رجب زاده هم چنین با اشاره به نمایشگاه بین المللی گردشگری که 23 لغایت 26 بهمن ماه سال جاری در تهران برگزار گردید، گفت: خراسان شمالی با قوت در این نمایشگاه حضور پیدا کرد و توانست به اهداف خود که معرفی هرچه بیشتر پتانسیل های این استان است، دست پیدا کند.

حبیب یزدان پناه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی نیز در این جلسه ضمن ارائه مصوبات نخستین جلسه ستاد خدمات سفر استان و اقدامات تا کنون اجرا شده، گفت: مقدمات پذیرایی و استقبال شایسته از مسافران نوروزی مهیا شده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 31 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 161

به "نوروزگاه ها فرصتی مناسب برای معرفی آداب و رسوم استان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوروزگاه ها فرصتی مناسب برای معرفی آداب و رسوم استان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید