نکونام استاد کار کردن روی مغز داور است، واکنش به اعتراض رضایی

به گزارش مجله جگوار، رسول کربکندی در مصاحبه با خبرنگاران، با اشاره به تساوی تیم فوتبال ذوب آهن مقابل فولاد خوزستان در هفته نخست لیگ برتر گفت: می دانستیم با تیمی بازی داریم که برای لیگ قهرمانان آسیا بسته شده و سرمایه گذاری زیادی داشته است. نیمه اول فولاد گل زد اما در نیمه دوم عقب نشست که جای تعجب داشت. ذوب آهن فشار بیشتری آورد و پیروز شدیم در عرض 5 دقیقه دو گل بزنیم. طبیعی بود که فولاد برای جبران نتیجه فشار بیاورد. به نظرم اگر بازیکنان ما باتجربه تر بودند و زمان را می کُشتند می توانستیم پیروز از زمین بیرون بیاییم.

نکونام استاد کار کردن روی مغز داور است، واکنش به اعتراض رضایی

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

عضو هیات مدیره باشگاه ذوب آهن ادامه داد: اشتباه داور در اعلام ضربه پنالتی به سود فولاد فاحش و نابخگرددنی بود. داور با اشتباه خود 2 امتیاز را از ذوب آهن گرفت و خسارت سنگینی به ما زد. کمیته داوران باید از همین ابتدای فصل با مسائل برخورد کند. من خودم مسائل داوران را درک می کنم ولی اگر نظارت قوی نباشد، مسائل و شائبات بیشتر می گردد.

کربکندی با بیان اینکه در صورت برگزاری بازی ذوب آهن و فولاد با حضور تماشاگران این مسابقه با تصمیم داور جنجالی می شد، توضیح داد: داوران باید بالش نرم را از زیر سرشان بردارند که چون تماشاگر نیست، همینطور سوت بزنند. اگر فدراسیون برخورد نکند، اعتراضات، نامه نگاری ها و شکایت از داوران این فصل هم شدت می گیرد و ذهنیت های بدی ایجاد می گردد. ممکن است با این فوتبال، اتهامات نامربوط هم زده گردد. کمیته داوران بایداز همین ابتدای فصل سخت گیرانه برخورد کند.

وی یادآور شد: اگر یاری داور ویدئویی داشتیم قطعاً پنالتی فولاد بر می گشت. حتی بر فرض اگر مدافع ما روی بازیکن فولاد مرتکب خطا شده باشد، این خطا یک یا دو متر خارج از محوطه جریمه اتفاق افتاده است. متاسفانه یاری داور هم در این صحنه به داور بازی یاری نکرد. ما اولین ضربه را از داوری خوردیم درست مثل فصل گذشته شد که اشتباهات داوری امتیازات زیادی گرفت. اگر کمیته داوران از همین حالا جلوی این اشتباهات را نگیرد، هر روز اتهاماتی مطرح می گردد که به نفع جامعه داوری نیست.

ملاقات فولاد خوزستان و ذوب آهن در هفته نخست لیگ بیستم

عضو هیات مدیره باشگاه ذوب آهن در پاسخ به این سئوال که راهکار شما برای حل این مشکل چیست؟ اظهار کرد: اگر فدراسیون به داوران پول بیشتری بدهد و داوران بدانند اگر مثلاً چند جلسه به خاطر اشتباهشان محروم می شوند و خسارت اقتصادی می بینند، شرایط تغییر می نماید. الان هم به یک داور کم پول می دهند و هم محرومیتشان کوتاه است.

کربکندی اضافه کرد: ما هم که نمی توانیم کاری انجام بدهیم. مصاحبه کنیم زورشان می رسد و ما را جریمه می نمایند. اگر هم چیزی نگوییم طرفداران فشار می آورند که چرا سکوت نموده اید. الان دارم فوتبالی حرف می زنم و ذهنیتی نسبت به اشتباه داور بازی با فولاد ندارم. داوران بازی ذوب آهن و فولاد در طول مسابقه اشتباهات زیادی داشتند و تعیین بود که آماده قضاوت در لیگ برتر نیستند. این یک هشدار برای کمیته داوران است که از حالا جلوی اشتباهات را بگیرد.

سخنگوی هیات مدیره باشگاه ذوب آهن در ادامه گفتگوی خود با خبرنگاران، درباره اینکه چه میزان از عملکرد فنی ذوب آهن مقابل فولاد راضی بوده است، گفت: طبیعی است که تیم ما تغییراتی داشته و احتیاج به زمان دارد. ضمن اینکه چند بازیکن خود از جمله علی دشتی، مهرداد قنبری و نبی زاده را به دلایل مختلف در اختیار نداشتیم. با همین شرایط هم داشتیم نتیجه ارزشمندی می گرفتیم که پنالتی همه چیز را خراب کرد.

کربکندی در واکنش به انتقاد رحمان رضایی سرمربی ذوب آهن از مسئولان این باشگاه در نشست خبری به دلیل مسائلی که برای بازی کردن نبی زاده ایجاد شده بود، تاکید نمود: رحمان نباید توپ را به زمین باشگاه بیاندازد. چند بازیکن دیگر زیر 28 سال هم درگیر مسائل نظام وظیفه بودند. نظام وظیفه باید نامه نبی زاده را می داد که نداد. اینکه باید این مسئله پیگیری می شد را رد نمی کنم ولی مشکل برای چند بازیکن عمومیت داشته است. این مسئله حل شدنی است ولی اینکه دنبال مقصر باشیم درست نیست. می شد این طور فکر کنیم که نبی زاده مصدوم است و به بازی نمی رسد!

رسول کربکندی عضو هیات مدیره ذوب آهن

وی اضافه کرد: قاسم حدادی فر هافبک باتجربه ما در بازی با فولاد باوجود اینکه آسیب دیده بود، فوق العاده بود. باید به بازیکنانی که پا به سن گذاشته اند یاری گردد و نفراتی کنارشان باشد که فشار زیادی متحمل نشوند. ضمن اینکه رحمان رضایی به زمان احتیاج دارد تا بازیکنان گذشته تیم را هم بهتر بشناسد و بداند چه زمانی از آنها استفاده کند.

عضو هیات مدیره باشگاه فولاد همچنین با اشاره به صحبت های جواد نکونام سرمربی فولاد مبنی بر اینکه ذوبی ها داور را تحت فشار گذاشته بودند و از روی سکو حرف هایی می زدند که درست نبود گفت: فکر می کنم نکونام فرار رو به جلو نموده است. جواد خودش استاد کار کردن روی مغز داور از کنار زمین است! درباره صحبت روی سکوها هم باید بگویم بنده در صندلی شیشه ای بودم و نشنیدم که چه چیزهایی مطرح شده. روی سکوها بازیکنان دو تیم بودند که تیمشان را تشویق می کردند.

کربکندی درباره میزان مصدومیت بیدوف مهاجم ذوب آهن که هر دو گل بازی با فولاد را به ثمر رساند، اظهار کرد: در جریان جزئیات مصدومیت این بازیکن نیستم ولی خوشبختانه با وقفه ای که در لیگ ایجاد شده است، این بازیکن ان شاءالله به هفته های بعد می رسد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 آذر 1399 بروزرسانی: 18 آذر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1335

به "نکونام استاد کار کردن روی مغز داور است، واکنش به اعتراض رضایی" امتیاز دهید

1 کاربر به "نکونام استاد کار کردن روی مغز داور است، واکنش به اعتراض رضایی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکونام استاد کار کردن روی مغز داور است، واکنش به اعتراض رضایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید