زور جاسوس های سیا هم به مرد عنکبوتی نرسید (باکس آفیس هفته)

به گزارش مجله جگوار، فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (Spider-man: No Way Home) در چهارمین هفته اکران اش همچنان در صدر جدول باکس آفیس قرار گرفته است.

زور جاسوس های سیا هم به مرد عنکبوتی نرسید (باکس آفیس هفته)

سونی پیکچرز و مارول فیلم تازه مرد عنکبوتی را در زمان درستی روی پرده بردند و به لطف عملکرد پایین تر از انتظار سایر فیلم های تازه مانند رستاخیزهای ماتریکس و داستان وست ساید، این فیلم به حکمران بلامنازع باکس آفیس تبدیل شده است. مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست طی هفته گذشته در آمریکا 33.01 میلیون دلار فروخته تا مجموع عایدی خود در این کشور را به 668.7 میلیون دلار برساند. باکس آفیس موجو رقم فروش مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست در بازارهای بین المللی را هم پس از 24 روز اکران 867.5 میلیون دلار اعلام نموده تا مجموع عایدی آن به 1 میلیارد و 536 میلیون دلار برسد.

مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست هم اکنون با گذر از انتقام جویان به هشتیمن فیلم پرفروش تاریخ تبدیل شده است. رتبه های هفتم و ششم فهرست پرفروش ترین فیلم های جهان در اختیار شیرشاه و جهانی ژوراسیک است که به ترتیب 1 میلیارد و 656 میلیون دلار و 1 میلیارد و 671 میلیون دلار فروخته اند و انتظار داریم مقدار فروش مرد عنکبوتی تازه طی دو هفته آینده از این دو فیلم نیز گذر کند. هم اکنون 5 فیلم آواتار، انتقام جویان: پایان بازی، تایتانیک، جنگ ستارگان: نیرو برمی خیزد و انتقام جویان: جنگ ابدیت رتبه های اول تا پنجم پرفروش ترین فیلم های تاریخ را به خود اختصاص داده اند.

پس از اینکه رسانه ها متوجه می شوند مرد عنکبوتی همان پیتر پارکر است، او تصمیم می گیرد به یاری استیون وینسنت طلسمی را اجرا کند که به واسطه آن همه هویت وی را فراموش نمایند و این امر ارتباط پیتر با نزدیکانش را تحت تاثیر قرار می دهد. اما این طلسم به درستی اجرا نمی گردد و پایداری زمان و مکان برهم می خورد. در ادامه عواقب اجرای طلسم را می بینیم و دکتر استرنج و پارکر درمی یابند با انجام این کار بازدیدنمایندگان (افراد شرور) از جهانهای دیگر به جهانی مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست راه پیدا نموده اند و این سرآغاز اتفاقات هیجان انگیز فیلم است.

از میان بازیگران فیلم تازه مرد عنکبوتی می توان به تام هالند، جیمی فاکس، زندیا کلمن، بندیکت کامبربچ، آلفرد مولینا، جیکوب باتالون جی. بی ناموو، تونی ریوولوری و مریسا تومِی اشاره نمود. کریس مک کنا و اریک سامرز فیلم نامه مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست را نوشته اند و مانند دو نسخه قبلی مرد عنکبوتی، مایکل جاکینو موسیقی متن ماجراجویی های تازه پیتر پارکر را ساخته است. برای فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست تا به این ساعت در متاکریتیک و راتن تومیتوز بر اساس 58 و 299 آنالیز امتیاز 71 از 100 و 94 از 100 به ثبت رسیده است.

انیمیشن آواز 2 اثر تازه ایلومینیشن اینترتینمنت و یونیورسال پیکچرز مطابق پیش بینی ها فروش خوبی داشته و در سومین هفته اکران اش با کسب 11.9 میلیون دلار از گیشه سینماهای آمریکا در رتبه دوم جدول پرفروش ترین فیلم های این هفته قرار گرفته است. این انیمیشن طی 19 روز گذشته در آمریکا و بازارهای بین المللی به ترتیب 109.01 و 81.8 میلیون دلار فروخته تا مجموع عایدی آن از 190 میلیون دلار گذر کند.

انیمیشن آواز 2 به زندگی و چالش های پیش پای شخصیت های انیمیشن آواز کمی پس از پایان فیلم قبلی می پردازد. تمام صداپیشگان و شخصیت های اصلی انیمیشن نخست در این نسخه نیز حضور دارند و یک شخصیت جالب توجه به نام کلی کالووی با صداپیشگی پاول دیوید هیوسن معروف به بونو وکس نیز به جمع آن ها اضافه شده است. این طور که پیداست کلی یک ستاره محبوب موسیقی راک است که پس از مرگ همسرش از جهانی موسیقی کناره گیری نموده، اما باستر مون و گروه همراه اش کوشش می نمایند تا دوباره او را روی سن بیاورند. آواز 2 قرار است اهمیت کوشش و پشتکار در راه رسیدن به پیروزیت را به مخاطبان اش یادآوری کند. باستر مون و استعدادهای تحت نظر او رویای اجرا در مرکز تفریح جهان، یعنی تئاتر برج کریستال (The Crystal Tower Theater) را در سر دارند، اما رسیدن به این مهم چندان ساده نیست و آن ها یاد می گیرند برای دست یابی به هر پیروزیتی می بایست سختی های بسیاری را به جان خرید.

متیو مک کانهی، ریس ویترسپون، ست مک فارلن، اسکارلت جوهانسون، نیک کرول، تارون اجرتون و توری کلی صداپیشه های اصلی انیمیشن آواز 2 هستند و وظیفه نویسندگی و کارگردانی آن نیز برعهده گارت جنینگز بوده است که او را بیشتر به خاطر فیلم های پلیس خفن و راهنمای مسافران مجانی کهکشان می شناسیم.

فیلم اکشن 355 (The 355) تنها فیلم تازه وارد و پیروز این هفته است که توانسته با فروشی 4.8 میلیون دلار به جایگاه سوم جدول پرفروش ترین فیلم های در حال اکران در آمریکا برسد. 355 داستان یک گروه از برترین جاسوسان زن در سرتاسر جهان را روایت می نماید. این مأموران در کوشش هستند تا مقابل یک سازمان شرور بایستند و اقدامات آن ها را برای به دست آوردن یک سلاح مرگبار، خنثی نمایند. این سازمان میخواهد که با استفاده از این سلاح مرگبار، در راستای رسیدن به منافع اش جهان را به آشوب بکشاند. عنوان فیلم از لقب یکی از نخستین جاسوس های زن ایالات متحده گرفته شده است که طی جریان انقلاب آمریکا فعالیت می نموده است.

این طور که پیداست 355 در کسب رضایت منتقدان و سینمادوستان جدی پیروز نبوده و برای این فیلم در راتن تومیتوز و متاکریتیک به ترتیب بر اساس 38 و 150 آنالیز امتیاز 35 از 100 و 39 از 100 به ثبت رسیده که نشان می دهند با فیلم اکشن ضعیفی روبرو هستیم. دیوید رونی منتقد هالیوود ریپورتر در بخشی از یادداشت خود برای 355 آورده: این فیلم به طور کلی قابل دیدن است و با اثری بدون تعلیق و کشش روبرو نیستیم. اما شخصیت ها عمق احساسی یا پیچیدگی خاصی ندارند و به همین علت شکست یا پیروزی آن ها در انجام ماموریت شان برای ما اهمیت چندانی پیدا نمی نماید.

مقدار فروش فیلم مرد شاه یا کینگزمن (The Kings Man) در قیاس با هفته گذشته 28 درصد کاهش پیدا نموده است. این فیلم پیش عایدیی برای مجموعه فیلم های کینگزمن و سومین فیلم از این مجموعه به شمار می رود. مرد شاه با بازی دانیل برول، چارلز دنس، ریس ایفانز، متیو گود، آرون تایلر-جانسون و جما آرترتون و به کارگردانی متیو وان در سومین اکران اش در آمریکا 3.2 میلیون دلار فروخته که پایین تر از پیش بینی هاست. احتمالاً برنامه ریزی اشتباه استودیو قرن بیستم برای اکران این فیلم باعث شکست خوردن آن در گیشه خواهد شد؛ زیرا کمپین تبلیغاتی مناسبی برای مرد شاه صورت نگرفته و از سویی دیگر هم اکنون چندین فیلم مهم روی پرده هستند و این موارد عملاً شانس دیده شدن این فیلم را از بین می برند.

در سال های اولیه قرن بیستم، مردی باید در مقابل گروهی از افراد ظالم و مغزهای سیاه بایستد؛ چون آن ها قصد دارند با طراحی یک جنگ فراگیر میلیون ها نفر را از بین ببرند. برای این فیلم در متاکریتیک و راتن تومیتوز به ترتیب بر اساس 37 و 122 آنالیز امتیاز 44 از 100 و 43 از 100 به ثبت رسیده که نشان می دهد عموم منتقدان از دیدنی مرد شاه راضی نبوده اند.

فیلم زندگی نامه ای و ورزشی زیردست آمریکایی: داستان کورت وارنر (American Underdog: The Kurt Warner Story) به کارگردانی اندرو و جون اروین طی هفته گذشته در آمریکا در 2728 سالن نمایش داده شده و 2.4 میلیون دلار فروخته تا با یک پله تنزل نسبت به هفته گذشته به رتبه پنجم جدول فروش برسد. این فیلم داستان ستاره فوتبال آمریکایی، کورت وارنر، را به تصویر می کشد که در جوانی به شغل پیش پا افتاده ای در یک سوپر مارکت مشغول است، اما با کمی شانس و کوشش به یکی از بزرگ ترین بازیکنان تاریخ لیگ ملی فوتبال (NFL) تبدیل می گردد.

فیلم رستاخیزهای ماتریکس از لحاظ کیفی اغلب هواداران سه گانه اصلی را ناامید کرد و بر اساس آمار و ارقام منتشر شده از سوی باکس آفیس موجو، فیلم تازه لانا واچوفسکی در گیشه نیز پایین تر از انتظارات ظاهر شده است. رستاخیزهای ماتریکس طی هفته گذشته در آمریکا تنها 1.8 میلیون دلار فروخته که ناامید نماینده است. این فیلم تا به امروز در بازارهای بین المللی نسبت به آمریکای شاقتصادی عملکرد بهتری داشته و از سینماهای اروپا و آسیا پس از 19 روز نمایش 90.2 میلیون دلار به دست آورده تا مجموع عایدی ماجراجویی های تازه نئو و ترینیتی به 105.5 میلیون دلار برسد. بعضی گزارشات نشان می دهند رستاخیزهای ماتریکس برای برادران وارنر حداقل 100 میلیون دلار ضرر اقتصادی به همراه خواهد داشت.

خواهران واچوفسکی در آخرین سال دهه 1990 میلادی با فیلم ماتریکس انقلابی در سبک علمی تخیلی و اکشن ایجاد کردند. ماتریکس با بازی کیانو ریوز به یکی از پیروز ترین و مشهورترین فیلم های علمی تخیلی تبدیل شد و به همین دلیل کمپانی برادران وارنر ساخت دو دنباله برای آن را در دستور کار قرار داد. فیلم های ماتریکس: بارگذاری مجدد و انقلاب های ماتریکس در سال 2003 به نمایش عایدیند، اما هیچ کدام به پیروزیت های فیلم نخست نرسیدند ولی با این وجود داستان شخصیت های نئو و ترینیتی را به پایان قابل قبولی رساندند. این دو شخصیت در پایان نسخه سوم ماتریکس کشته می شوند، اما آن ها در رستاخیزهای ماتریکس دوباره به زندگی بازگشته اند و به همین دلیل بسیاری از سینمادوستان بی صبرانه منتظر دیدنی چگونگی بازگشت نئو و ترینیتی هستند.

تا به این ساعت برای این فیلم در متاکریتیک و راتن تومیتوز به ترتیب بر اساس 54 و 230 آنالیز امتیاز 64 از 100 و 65 از 100 به ثبت رسیده است. جان دفور منتقد هالیوود ریپورتر در بخشی از یادداشت خود برای رستاخیزهای ماتریکس نوشته: اگر شما عاشق قسمت اول ماتریکس بودید و از دو قسمت دیگر آن نفرت داشتید یا شاید دو قسمت قبلی نتوانسته بود رضایت خاطر شما را جلب کند، بهتر است این فیلم را ببینید و از آن لذت ببرید. اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که باور دارند دو قسمت قبلی نمونه هایی از اسطوره سازی فکری هستند که مورد بی مهری قرار گرفته اند، شاید رستاخیز های ماتریکس قلب شما را بشکند. در حالی که این فیلم وانمود نمی نماید که آن اتفاقات بزرگ در قسمت های قبلی رخ نداده اند، اما احتیاجی هم نمی بیند تا فکر بینندگان را با ایده های تازه و نوآوری های تکنیکی منفجر کند. این فیلم بیشتر از جنس فیلم هایی است که هالیوود طالب آن هاست؛ فیلم هایی که احتیاج صنعت سینما به بازگشت مداوم به داستان های آشنای ما را اغنا می نمایند.

فروش فیلم داستان وست ساید نسبت به هفته قبل 34 درصد کاهش یافته و این فیلم با کسب 1.4 میلیون دلار از بازار آمریکا به رتبه هفتم جدول پرفروش ترین فیلم های درحال اکران در این کشور بسنده نموده تا اثر تازه استیون اسپیلبرگ را در کنار رزیدنت اویل: به راکون سیتی خوش آمدید بازنده های بزرگ زمستان سال جاری در زمینه فروش و کسب عایدی بخوانیم. این فیلم پس از 31 روز نمایش در بازارهای بین المللی از گیشه سینماهای کشورهای اروپایی و آسیایی هم 20.9 میلیون دلار به دست آورده تا مجموع عایدی آن به 53.05 میلیون دلار برسد. پیش بینی می شد فیلم داستان وست ساید در ماه اول نمایش اش حداقل 100 میلیون دلار بفروشد.

عموم بازخوردهای داستان وست ساید مثبت است و کارگردانی اسپیلبرگ، فیلم نامه کوشنر، موسیقی، سبک فیلم برداری و اجراهای بازیگران فیلم بسیار تحسین شده اند. در راتن تومیتوز و متاکریتیک برای داستان وست ساید تا به این ساعت بر اساس 250 و 57 آنالیز به ترتیب امتیاز 93 از 100 و 86 از 100 به ثبت رسیده است. اوون گلیبرمن، منتقد سرشناس ورایتی در بخشی از یادداشت خود برای این فیلم آورده: صحنه هایی در نسخه اسپیلبرگ وجود دارد که شما را منقلب می نماید؛ دقایقی که نبضتان تندتر خواهد زد و در آن لحظات شما می توانید عظمت روحی این فیلم را درک کنید و لذت ببرید.

مقدار فروش شکارچیان روح: زندگی پس از مرگ نسبت به هفته گذشته 22 درصد کاهش پیدا نموده و این فیلم با نمایش در 1501 سالن و کسب 1.1 میلیون دلار از گیشه سینماهای آمریکا در مکان هشتم قرار گرفته است. شکارچیان روح: زندگی پس از مرگ در بازارهای بین المللی هم پس از 52 روز نمایش 66.1 میلیون دلار فروخته تا مجموع عایدی آن به 191.1 میلیون دلار برسد.

شکارچیان روح: زندگی پس از مرگ به کارگردانی جیسون رایتمن و با بازی کری کون، فین ولفهارد، مکینا گریس و پل راد دنباله ای برای فیلم های شکارچیان روح محصول 1984 و شکارچیان روح 2 محصول 1989 به شمار می رود و داستان آن درباره یک مادر مجرد و دو فرزندش است که پس از نقل مکان به شهری کوچکی، متوجه ارتباط خود با شکارچیان روح اصلی و میراث مخفیانه ای که پدربزرگشان از خود به جا گذاشته می شوند.

لیکریش پیتزا (Licorice Pizza) به کارگردانی پل توماس اندرسن هفته گذشته در 772 سالن روی پرده رفت و 1.02 میلیون دلار فروخت. لیکریش پیتزا طی سه هفته اول اکران اش تنها در چند سالن اکران شده بود و از این نمایش محدود نیز 1.3 میلیون دلار کسب کرد تا مجموع عایدی آن در آمریکا پس از 45 روز نمایش به 8.4 میلیون دلار برسد. نهمین فیلم توماس اندرسن با بازی شان پن، تام ویتس، آلانا هایم و بردلی کوپر با بودجه 40 میلیون دلار ساخته شده است و این طور که پیداست پیروز به بازگشت سرمایه نخواهد شد.

این فیلم داستان زندگی دو دانش آموز به نام های آلانا کین و گری ولنتاین را در دهه 1970 میلادی در سن فرناندو ولی را روایت می نماید که درگیر ماجراهایی عاشقانه، غیرقابل پیش بینی و تاحدودی خنده دار می گردد.

سال جاری، سال ریدلی اسکات نیست! همچون فیلم آخرین دوئل، فیلم خاندان گوچی هم عملکردی پایین تر از انتظار در گیشه داشته و در هفته هفتم اکران اش فقط 632 هزار دلار فروخته و به جایگاه دهم جدول فروش بسنده نموده است. انتظار می رفت این فیلم زندگی نامه ای با توجه به تیم بازیگری سرشناس اش در زمان نمایش گسترده خود در آمریکا حداقل 100 میلیون دلار بفروشد. خاندان گوچی طی 47 روز گذشته در بازارهای بین المللی 77.4 میلیون دلار فروخته و باکس آفیس موجو مجموع عایدی آن تا به امروز را 127.5 میلیون دلار اعلام نموده است. تا به این ساعت در متاکریتیک و راتن تومیتوز به ترتیب بر اساس 55 و 173 آنالیز امتیاز 95 از 100 و 61 از 100 برای تازهترین ساخته ریدلی اسکات به ثبت رسیده است.

همان طور که از نام فیلم پیداست، قرار است با خاندان گوچی سری به جهانی مد و فشن بزنیم و کمی با اسرار پشت پرده کمپانی گوچی در زمان ریاست پاتریزیا رجیانی همسر سابق مایوریزیو گوچی آشنا شویم. فیلم تازه اسکات اقتباسی از کتاب خانه گوچی: یک داستان حساس از جنایت، جنون، فریبندگی و طمع نوشته سارا گی فوردن است که به داستان کشته شدن نوه گوچی، طراح مشهور ایتالیایی به وسیله همسرش می پردازد.

خاندان گوچی اولین فعالیت لیدی گاگا در عرصه بازیگری پس از فیلم پیروز ستاره ای متولد شده است خواهد بود. بازی لیدی گاگا در این فیلم توجه بسیاری از سینمادوستان را به خود جلب کرد و به خاطر آن در نودویکمین دوره جوایز اسکار، نامزد جایزه برترین بازیگر زن نقش مکمل شد.

نام فیلمهفته اکرانفروش آخر هفتهفروش کلی
مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست

Spider-Man: No Way Home

433.01668.7
آواز 2

Sing 2

311.9109.01
355

The 355

14.84.8
مرد شاه (کینگزمن)

The Kings Man

33.225.09
زیردست آمریکایی

American Underdog

32.418.7
رستاخیزهای ماتریکس

The Matrix Resurrections

31.834.3
داستان وست ساید

West Side Story

51.432.1
شکارچیان روح: زندگی پس از مرگ

Ghostbusters: Afterlife

81.1125
لیکریش پیتزا

Licorice Pizza

71.028.4
خاندان گوچی

House of Gucci

70.650

* رقم فروش بر اساس میلیون دلار است.

منبع: BoxOfficeMojo

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1401 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 2078

به "زور جاسوس های سیا هم به مرد عنکبوتی نرسید (باکس آفیس هفته)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زور جاسوس های سیا هم به مرد عنکبوتی نرسید (باکس آفیس هفته)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید