یک ایرانی به کادرفنی تیم ملی فوتبال یونان اضافه می گردد

به گزارش مجله جگوار، به گزارش خبرنگاران، مک مادینال مشاور و نماینده کادر فنی تیم های ملی یونان که دکترای مدیریت در ورزش از دانشگاهی در شهر سن خوزه آمریکا را دارد، رئیس آموزشگاه بین اللمللی و استعدادیابی بزرگی در این کشور اروپایی است.

یک ایرانی به کادرفنی تیم ملی فوتبال یونان اضافه می گردد

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

وی که در مقاطعی مدیر برنامه ستارگانی از جمله روبرتو باجو و روبرتو کارلوس نیز بوده است، در مصاحبه با خبرنگاران اظهار داشت که از سعید آلوسی عضو کادر پزشکی و بدنسازی تیم ملی ایران در جام ملت های 2007 آسیا و تیم گسترش فولاد تبریز برای همراهی تیم ملی یونان در جام دنیای 2014 برزیل دعوت به همکاری شده است.

مک مادینال در شرح این موضوع اظهار کرد: سعید آلوسی که در جام ملت های 2000 اروپا و جام دنیای 2010 آفریقای جنوبی تیم یونان را همراهی نموده بود، بار دیگر مورد توجه مسئولان تیم ملی یونان قرار گرفته است تا به عنوان یکی از اعضای کادر پزشکی و بدنسازی، این تیم را در جام دنیای برزیل همراهی کند.

وی ادامه داد: با توجه به عملکرد خوب او در دوره های گذشته و ارتباط مناسبی که با بازیکنان داشته است، در حالیکه کادر فنی یونان هم عوض شده اما فدراسیون یونان بار دیگر از این مربی ایرانی درخواست همکاری نموده و در این خصوص مذاکراتی را با مسئولان باشگاه گسترش فولادتبریز انجام خواهد داد.

مشاور و نماینده کادر فنی تیم های ملی یونان همچنین افزود: جا دارد از سرمربی پیشین سپاهان (امیر قلعه نویی) و این باشگاه ایرانی که چهار سال پیش قبول کرد که آلوسی به تیم یونان ملحق شود، تشکر کنیم. همچنین امیدواریم مدیران باشگاه گسترش فوتبال تبریز هم با حضور این مربی در کادر فنی یونان موافقت نمایند.

وی یادآور شد: با توجه به شرایط سخت و حساس حاکم بر فوتبال ایران، در مقطع فعلی آلوسی نمی تواند تیم ملی یونان را همراهی کند اما امیدواریم با توجه ویژه مسئولان باشگاه گسترش فولاد و رسول خطیبی سرمربی این تیم که ارتباط خوبی با همدیگر دارند، او پس از خاتمه لیگ ایران، یعنی 2-3 ماه دیگر، در اردوها و برنامه های آماده سازی تیم ملی یونان حضور یابد.

مادینال با تاکید بر اینکه یونان 6، 7 اردوی آماده سازی برای حضور در جام دنیای پیش رو دارد، درخصوص اینکه آیا تیم ملی یونان می تواند در جام دنیای 2014 پیروز باشد، اظهار کرد: هرچند شرایط مالی این کشور نامناسب است اما جای هیچ نگرانی وجود ندارد و بودجه خوبی برای آماده سازی تیم ملی یونان فراهم شده است.

وی با اشاره به این که مردم یونان تیم ملی کشورشان را می پرستند، افزود: پس از قهرمانی یونان در جام ملت های 2004، این تیم عملکرد خوبی در اروپا داشته و اگر هم مغلوب بزرگان این قاره شده، با نتایج نزدیک بوده است. شک نکنید یونان در برزیل مقابل کلمبیا، ژاپن و ساحل عاج نتایج خوبی را کسب نموده و به مرحله دوم سعود خواهد نمود.

با توجه به همگروهی یونان با یک تیم آسیایی، آیا محتمل است شما برای ملاقات تدارکاتی با تیم ملی ایران پیشنهاداتی را مطرح کنید؟، مشاور و نماینده کادر فنی تیم های ملی یونان به این سوال اینگونه پاسخ داد: قطعا دوست داریم با تیمی مانند ایران بازی کنیم زیرا فوتبال تیم های آسیایی به هم نزدیک است و این مسئله به ما یاری خواهد نمود ولی همه چیز به درخواست کادر فنی و موافقت دو کشور بستگی دارد.

وی همچنین اعلام نمود: می دانم تیم های ایرانی از لحاظ تکنیکی و شرایط جسمانی شرایط خوبی دارند و در آسیا همواره جزو تیم های مدعی بوده اند اما مشکل اصلی تیم ملی کشور شما عدم هزینه برای برگزاری بازی با تیم های بزرگ است.

مک مادینال افزود: چند روز پیش صحبت های کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی کشورتان را خواندم که او هم از برگزار نکردن بازی های تدارکاتی ابراز نگرانی می کرد. مطمئنا بخشی از این مسئله به تحریم های بین المللی علیه ایران بر می شود. اما اگر تیم ایران بتواند با تیم های خوب دنیا بازی کند، قطعا فوتبالش بیش از این پیشرفت خواهد نمود.

وی با اشاره به اینکه مهدی مهدوی کیا و علی دایی را به خوبی می شناسد، یادآور شد: مطمئنم تیم ایران به سهولت می تواند از گروه خود در جام دنیای صعود کند. شما می توانید برابر بوسنی و نیجریه امتیازات لازم جهت صعود را کسب کنید که قطعا 60 تا 70 درصد رسیدن به این چنین پیروزیتی را مدیون تفکرات کی روش هستید.

مشاور و نماینده کادر فنی تیم های ملی یونان ادامه داد: البته ایرانی ها بازیکنان بسیار خوبی در اروپا دارند. نفراتی که از رده های پایه در اروپا به خوبی آماده شدند تا در چنین تورنمنت مهمی به تیم ملی ایران یاری نمایند.

وی که از سهامداران باشگاه المپیاکوس نیز هست در خصوص خبر حضور این تیم در ایران و بازی با استقلال تهران هم اینگونه اظهار نظر کرد: ما از این موضوع استقبال می کنیم که با تیم قهرمان ایران بازی کنیم . برگزاری این بازی به وسیله هماهنگی های سعید آلوسی و یک شرکت خصوص صورت خواهد گرفت.

مک مادینال در این خصوص افزود: در صورت مذاکرات رسمی و هر زمانی که شرایط برای برگزاری این بازی فراهم باشد، به ایران خواهیم آمد که با استقلال که سال گذشته تا به جمع چهارتیم برتر آسیا راه یافت و مربی بزرگی را در اختیار دارد بازی کنیم.

وی همچنین تاکید نمود: به خوبی قلعه نویی سرمربی این تیم را می شناسم و می دانم او دو تیم ایران را قهرمان لیگ نموده و با تراکتورسازی و مس کرمان هم نتایج خوبی را به دست آورده است. او مربی جاه طلب نیست و اینکه به هر تیمی می رود، پیروز می شود، نشان دهنده توانایی ها اوست.

مشاور و نماینده کادر فنی تیم های ملی یونان در خاتمه گفت: قلعه نویی مربی ای است که شخصیت بین المللی دارد و برخلاف تفکر ایتالیایی که این روزها بر فوتبال دنیا حاکم شده و تیم ها اکثرا شیوه دفاعی را به کار می بندند، تیم های او هجومی بازی می نمایند و این مسئله را پس از دیدن فیلم بازی استقلال با تیم های عربی که بیشتر درک کردم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 788

به "یک ایرانی به کادرفنی تیم ملی فوتبال یونان اضافه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک ایرانی به کادرفنی تیم ملی فوتبال یونان اضافه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید