نگاهی به تنوع ماشین پلیس های ژاپن
به گزارش مجله جگوار، وبسایت چرخان: ژاپن کشور صنعتی است که خودشان در زمینه خودرو به صورت کامل از عهده تمام چیز ها برمی آیند. پس چه چیزی می تواند بهتر از این باشد که در بخش خودرو های پلیس این کشور نیز، ماشین های ساخت خود ژاپن استفاده گردد؟
درواقع، ماشین پلیس های ژاپن، بیشتر جنبه عملی و قدرت خود را دارند تا اینکه بخواهند خودرو های نمایشی و صرفا مجذوب کنندهی برای نمایش در بخش پلیس باشند.
با ما باشید تا با این خودرو های پلیس از کشور آفتاب تابان بیشتر آشنا شوید:
نیسان R34 اسکای لاین جی تی-آر
این خودروی نیسان که در استان تاچیگی ژاپن مورداستفاده قرار می گیرد، بانام مستعار گودزیلا نیز شناخته می گردد. خودرویی که باهدف پیشگیری از تصادف های جاده ای و حادثه های ترافیکی، به وسیله یکی از شهروندان این استان، به دپارتمان پلیس آنجا داده شده است.
هوندا NSX
به عنوان یک خودروی گشت زنی در بزرگراه، NSX را می توان یک اتومبیل قابل اطمینان و با مصرف سوخت قابل قبول نامید. هم چنین، این هوندا از آن دسته خودرو های پلیسی است که بیشتر خودرو ها و وسایل نقلیه در بزرگراه تا زمانی که سر و کله بالگرد پلیس پیدا نگردد، توان فرار کردن از دست آن را ندارند.
این روزها، این هوندا NSX در دپارتمان پلیس ژاپن، نقش یک آئودی R8 در پلیس آلمان یا یک پلیس مک لارن در بریتانیا را دارد. خودرویی که به وسیله هوندا به پلیس تاچیگی اهدا شده است.
مزدا RX-7
این ماشین پلیس مزدا، به علت به صرفه نبودن در مصرف سوخت و هم چنین هزینه های نگهداری بالا، به عنوان یک خودروی معمول درگشت زنی های جاده ای مورد استفاده قرار نگرفت. اگرچه بازهم طبق گزارش های پلیس ژاپن، RX-7 برای گشت زنی در استان های هیروشیما، کیوتو، نیگاتا و تاچیگی مورداستفاده قرار گرفته است.
سوبارو ایمپرزا
WRX STi
البته این خودروی سوبارو، چندان خودروی مطرحی نبوده و یک ماشین پلیس کاملاً معمولی به شمار میرود. ماشین پلیسی که شاید پلیس ژاپن، از آن بیشتر به عنوان یک وسیله آموزشی برای رانندگان پلیس تازه کار استفاده کند.
نیسان R33 اسکای لاین
این اسکای لاین نیسان با چهار درب را می توان در واقع، یک پرنده کمیاب در دپارتمان پلیس ژاپن معرفی کرد. خودرویی با فراوری محدود که به وسیله شرکت تیونینگ ژاپنی Autech فراوریشده و به پلیس استان کاناگاوا ژاپن تعلق دارد.
شرکت آتک، یک شرکت تیونینگ ژاپنی است که تخصص اصلی آن تیون کردن خودرو های ساخت شرکت نیسان بوده و حتی آن ها، موتور های نیسمو (Nismo) را نیز برای مسابقات سوپرجی تی، تیونینگ می نمایند.
نیسان 350Z نیسمو
درواقع می توان گفت که تنها 3 دستگاه از این خودروی مجذوب کننده ژاپنی به منظور خدمت گرفته شدن در بخش گشت زنی با سرعت های بالا در شهر توکیو، مرکز ژاپن، استفاده شده اند؛ اما سؤال اصلی در خصوص این خودروی پرسرعت این است که پلیس ژاپن، پس از دستگیری یک شخص با این خودرو، او را در کجای این ماشین کوپه جای می دهد و یا تأثیر این آژیر قرارگرفته روی سقف 350Z نیسمو تا چه میزان روی آئرودینامیک خودرو تأثیر منفی دارد؟
میتسوبیشی 3000GT
یک خودروی ژاپنی دیگر باقابلیت های چهارچرخ متحرک، موتور با توربو دوقلو، سیستم تعلیق فعال و هم چنین فرمان پذیری خودرو در همه جهت ها که آن را تبدیل به یک ماشین پلیس ایده آل می نماید؛ اما هزینه نگهداری بالا و هم چنین سنگین بودن خودرو معایبی هستند که در کنار سرعت و قدرت عالی، 3000 جی تی را تبدیل به یک خودرو با هزینه های جانبی بالا برای پلیس ژاپن می نماید.
میتسوبیشی گالانت VR4
گالانت VR4 که میتسوبیشی در هشتمین نسل از آن، به واقع یک خودروی مجذوب کننده با امکانات روز را به نمایش گذاشت، به موتوری مجهز شده که می تواند در مدت زمان 5.7 ثانیه، از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت رسیده و درنهایت نیز به سرعت نهایی 241 کیلومتر بر ساعت برسد. خود کلمه VR4 نیز سر واژه های Viscous Realtime 4WD بوده که نشان از یک خودروی قدرتمند، چهارچرخ متحرک و البته انتخابی هوشمند برای پلیس ژاپن دارد.
پ
منبع: برترین ها