هرگز در پرورش اندام زنان فعالیت نخواهیم کرد ، در مسابقات جهانی هم ورزشکاران مسلمان پذیرفته نمی شوند

به گزارش مجله جگوار، رئیس فدراسیون بدنسازی می گوید: همان طور که پیش تر هم گفتم ما هرگز در رشته پرورش اندام زنان فعالیتی نداشتیم و نخواهیم داشت.

هرگز در پرورش اندام زنان فعالیت نخواهیم کرد ، در مسابقات جهانی هم ورزشکاران مسلمان پذیرفته نمی شوند

به گزارش خبرنگاران حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان امروز در مصاحبه ای گفت حضور همزمان نصیرزاده در دو فدراسیون بدنسازی و کشتی در حال آنالیز است. عبدالمهدی نصیرزاده هم درباره این شرح وزیر ورزش گفت: دکتر سجادی لطف دارند اما من اصلاً دوست ندارم در شرایط فعلی وارد حاشیه شوم چون تیم دارد اعزام می گردد و ترجیح می دهم تمرکزم را روی این مسئله حفظ کنم.

رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام تأکید می نماید: مهم ترین کاری که پیش رو داریم اعزام تیم به مسابقات پرورش اندام آسیاست که در قرقیزستان برگزار می گردد. 30 ورزشکار و 10 نفر از کادرفنی را در رشته های مختلف به این مسابقات اعزام خواهیم کرد.

از نصیرزاده درباره آخرین شرایط بدنسازی و پرورش اندام زنان پرسیده شد که او در پاسخ به این سوال گفت: همان طور که پیش تر هم گفتم ما هرگز در رشته پرورش اندام زنان فعالیتی نداشتیم که حالا بگوییم ممنوع شده است. زنان ما هم علاقه ای به پرورش اندام ندارند. علاوه بر این مسابقات جهانی هم اصلاً زنان کشورهای مسلمان را به علت موازین شرعی در مسابقات نمی پذیرد. مگر اینکه پاسپورت کشور دیگری را داشته باشند.

او تأکید می نماید: موضوع بدنسازی فرق دارد. بدنسازی هرگز ممنوع نشده بود چون با هدف سلامت و سبک زندگی سالم انجام می گردد و 10 سال است که بدون ممنوعیت انجام می گردد. افراد در کلاس های مربیگری شرکت می نمایند و کارت مربیگری دریافت می نمایند. ضمن اینکه ما مسابقات پاورلیفتینگ و مچ اندازی و فیتنس چلنج را هم داریم. حتی لباس فیتنس چلنج زنان هم مجوز گرفته است و مسئله ای ندارد. چون ترکیب بدن در این رشته نقش ندارد و عملکرد عضلانی مهم است. پرورش اندام اما مطابق موازین شرعی ما نیست و ما مخالف آن هستیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 شهریور 1401 بروزرسانی: 3 شهریور 1401 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 2165

به "هرگز در پرورش اندام زنان فعالیت نخواهیم کرد ، در مسابقات جهانی هم ورزشکاران مسلمان پذیرفته نمی شوند" امتیاز دهید

3 کاربر به "هرگز در پرورش اندام زنان فعالیت نخواهیم کرد ، در مسابقات جهانی هم ورزشکاران مسلمان پذیرفته نمی شوند" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هرگز در پرورش اندام زنان فعالیت نخواهیم کرد ، در مسابقات جهانی هم ورزشکاران مسلمان پذیرفته نمی شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید