هند زهره را اکتشاف می نماید

به گزارش مجله جگوار، براساس تازه ترین اخبار منتشر شده سازمان فضایی هند هدف جدیدی در سر دارد و آن سیاره زهره است.

هند زهره را اکتشاف می نماید

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از اسپیس، براساس تازه ترین اخبار منتشر شده سازمان فضایی هند هدف جدیدی در سر دارد و آن سیاره زهره است.

هند فقط سه فضاپیمای علمی را برای پژوهش فضا پرتاب نموده، اما این کشور در حال جستجو برای مقصد جدید است و آن سیاره زهره است.

دانشمندان و مهندسان سازمان تحقیقات فضایی هند (ISRO) برنامه هایی را برای مدارگرد زهره به دولت ملی هند ارسال نموده اند و امیدوارند که برنامه های آنها به تصویب دولت برسد تا بتوانند این ماموریت را پیش ببرند.

این فضاپیما می تواند تنها در مدت چند سال پرتاب گردد و بیش از دوازده ابزار را حمل کند.

شجی، دانشمند سازمان تحقیقات فضایی هند، در جلسه ای که این هفته در کلرادو برگزار گردید، به گروهی از متخصصان که قرار است در این مأموریت همکاری کند، گفت: هدف اصلی، نقشه برداری از سطح و سطح زیر زهره است.

به گفته این دانشمند، مأموریت جدید که در حال تدوین است می تواند تنها در عرض چندسال حجم زیادی از داده ها را برای شناخت بهتر زهره فراهم کند

علاوه بر نقشه برداری از سطح زهره، نگاهی کمی عمیق تر به کره زمین به دانشمندان یاری می نماید تا نقاط مهم آتشفشانی پراکنده در سراسر زهره را شناسایی نمایند.

شجی گفت، ابزارهای موجود بر روی این فضاپیما همچنین جو و یونوسفر کره زمین و همچنین تعامل ناهید با محیط اطراف را مورد مطالعه قرار می دهند.

ابزارهایی که در این مأموریت به کار گرفته می شوند، شامل نظارت بر ابرها، شناسایی ضربات صاعقه، مطالعه هوای ناخوشایند کره زمین و اندازه گیری ذرات پلاسما با بار زیاد در عبور از زهره در جهت خروج از خورشید است.

چند ابزار دیگر از مشارکت های بین المللی بدست آمده است؛ سه مورد از این افراد توسط دانشمندان ایالات متحده ارائه شده است، اما دانشمند هندی می گوید: سازمان تحقیقات فضایی هند می داند که بودجه برای این ابزارها عملی نیست پس به دنبال راه های کم هزینه تر و در عین حال مؤثر هستیم.

در صورت تأیید این مأموریت، این فضاپیما می تواند در ژوئن سال 2023 بر روی یکی از وسایل نقلیه پرتاب ماهواره ای ژئوسینکرون ISRO، همان نوع وسیله نقلیه ای که تابستان سال جاری Chandrayaan-2 هند را به ماه شروع کرد، پرتاب گردد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 580

به "هند زهره را اکتشاف می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هند زهره را اکتشاف می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید