ورود قدرتمند شرکت های ژاپنی به عرصه کتابخوان های الکترونیک

به گزارش مجله جگوار، به گزارش خبرنگاران به نقل از گودریدر، حاصل همکاری شرکت سونی و ای اینک کشور ژاپن تولید کتابخوانی با کاغذ الکترونیک رنگی است که قرار است با عنوان کلایدو2 یا کلایدوپلاس (Kaleido) در ماه ژوئن سال جاری وارد بازار شود. این کتابخوان با صفحه 10.3 اینچی تابستان سال جاری به نظر می رسد قرار است خطر جدی برای رقبای خود باشد.

ورود قدرتمند شرکت های ژاپنی به عرصه کتابخوان های الکترونیک

پیش از این شرکت ای اینک (E INK) به طرفداران خود وعده داده بود که نسل دوم از نمایشگرهای رنگی خود را توسعه داده است. این نمایشگرها گفته می شود به کاغذ الکترونیک رنگی مجهز هستند که قابلیت بالایی دارند.

فناوری جدید E INK یک جایگزین مناسب و با وضوح بالا برای کتاب خوان های الکترونیکی است. در گذشته نمایشگرهای این چنینی به شدت کند بودند و به همین دلیل صرفاً در نمایشگرهای دیجیتالی سازمانی استفاده می شدند ؛ اما اکنون برخی از مسائل جوهر الکترونیکی رنگی، حل شده است.

این شرکت اعلام کرده است که کتابخوان کلایدو مجهز به کاغذ الکترونیک رنگی دارای فیلتری رنگی با وضوح حدبیشتر نمایش است که کاربران را قادر به نمایش رنگ ها مثل دنیای واقعی خواهد کرد. در این فناوری 4096 رنگ با وضوح 100 پیکسل در هر اینچ تولید می شود.

نسل اولیه ACEP سه سال پیش برای صفحه نمایش های دیجیتالی منتشر شد. سنگین و ضخیم بودن فیلترهای شیشه ای رنگی استفاده شده در این صفحه نمایش های دیجیتال و شفافیت کم آن ها باعث شد تا این نسخه برای خوانندگان کتاب الکترونیکی مناسب نباشد. نرخ فروش پایین این دستگاه باعث شد بیشتر افراد از آن به عنوان یک صفحه معمولی مانند منوی یک رستوران یا به عنوان تبلیغ نوعی محصول خاص استفاده کنند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 25 فروردین 1400 بروزرسانی: 25 فروردین 1400 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1590

به "ورود قدرتمند شرکت های ژاپنی به عرصه کتابخوان های الکترونیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود قدرتمند شرکت های ژاپنی به عرصه کتابخوان های الکترونیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید