وزارت امور خارجه: ماکرون از مواضع شتابزده و نسنجیده دست بردارد

به گزارش مجله جگوار، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور فرانسه، وی را به خویشتن داری و پرهیز از مواضع شتابزده و نسنجیده دعوت کرد.

وزارت امور خارجه: ماکرون از مواضع شتابزده و نسنجیده دست بردارد

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور فرانسه، آقای ماکرون را به خویشتن داری و پرهیز از مواضع شتابزده و نسنجیده دعوت کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: برجام یک توافق چندجانبه بین المللی است که توسط قطعنامه 2231 شورای امنیت تایید و تثبیت شده، و به هیچ وجه قابل مذاکره مجدد نبوده و طرفهای آن هم مشخص و غیر قابل تغییر هستند.

خطیب زاده افزود: آمریکا از این توافق خارج شده و اروپا در حفظ آن ناتوان بوده است و اگر تمایلی به احیا و حفظ برجام وجود دارد راه چاره آن ساده است، آمریکا به برجام بازگردد و تمامی تحریم های برجامی و غیر برجامی که در دوره رئیس جمهور پیشین آن کشور وضع شده اند را رفع نماید.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه گفت: اگر مقامات فرانسوی نگران فروش تسلیحاتی هنگفت خود به کشورهای عرب حوزه خلیج فارس هستند، بهتر است در سیاست های خود تجدیدنظر کنند.

خطیب زاده تاکید کرد: تسلیحات فرانسوی در کنار دیگر سلاح های غربی نه تنها مسبب قتل عام و کشتار هزاران یمنی می باشد، بلکه عامل اصلی بی ثباتی در منطقه خلیج فارس بوده و بدون توقف سیل صادرات تسلیحاتی فرانسه، انگلیس، آمریکا و دیگران، نمی توان انتظار ثبات و آرامش در این منطقه حساس را داشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 اسفند 1399 بروزرسانی: 10 اسفند 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1495

به "وزارت امور خارجه: ماکرون از مواضع شتابزده و نسنجیده دست بردارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت امور خارجه: ماکرون از مواضع شتابزده و نسنجیده دست بردارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید