وزنتو بگو تا بگم روزی چند لیوان آب باید بخوری

به گزارش مجله جگوار، خبرنگاران : نوشیدن 8 لیوان آب در روز برای همه افراد مناسب نیست. میزان آب مورد احتیاج بدن هر فرد با دیگری متفاوت است و می توانید آن را با توجه به وزن خود محاسبه کنید.

وزنتو بگو تا بگم روزی چند لیوان آب باید بخوری

به گزارش خبرنگاران به نقل از نمناک ،هر ساله افراد بیش از 4 تریلیون متر مکعب آب شیرین می نوشند. احتمالا شنیده اید که روزانه باید 8 لیوان آب در روز بنوشید تا تمام فرایند های بدن عملکرد خوبی داشته باشند.

با این حال، موضوع کاملا صحیح نیست و به همین دلیل قصد داریم در این قسمت فرمولی را با شما به اشتراک بگذاریم تا بدانید که روزانه باید چه مقدار آب بنوشید.

فرمولی وجود دارد که به شما یاری می نماید مقدار آب مورد نیاز بدن خود را محاسبه کنید:

مقدار آب مورد نیاز روزانه بر حسب لیتر برابر است با وزن شما برحسب کیلوگرم ضربدر 0.033

روش دیگری محاسبه میزان نیاز بدن به آب به این شکل است که وزن خود را در عدد 33 ضرب میکنید و سپس عدد بدست آمده که بر حسب میلی لیتر است را به لیتر تبدیل نموده و میزان نیاز بدن خون به آب و مایعات را بدست می آورید.

هنگامی که مقدار را محاسبه کردید می توانید برنامه ای تنظیم کنید تا مقدار آب مورد نیاز را بنوشید؛ به عنوان مثال بهتر است روز خود را با 1-2 لیوان آب به صورت ناشتا آغاز کنید.

نوشیدن آب در صبح، انرژی شما را افزایش می دهد و متابولیسم را سریع می نماید. همچنین به شما یاری می نماید تا در تمام طول روز شاد و سرزنده باشید.

قانون 8 لیوان آب در روز چگونه به وجود آمد؟

تمام اعضای بدن ما از آب تشکیل شده است؛ به عنوان مثال:قلب و مغز از 73 درصد و ریه ها 83 درصد ازآب تشکیل شده اند. همه ما با این ایده که باید روزانه 8 لیوان آب نوشیده گردد آشنا هستیم.

با این وجود، نوشیدن این مقدار آب یک قانون نیست بلکه یک پیشنهاد است. در واقع ممکن است بدن شما به مقدار آب کم یا بیشتری نیاز داشته باشد.

عواملی که میزان آب مورد نیاز بدن را تحت تاثیر قرار می دهند

پیش از این در مطلب با توجه به وزن تان باید روزانه چه مقدار آب بنوشید؟ در این مورد کامل شرح دادیم. در ادامه این بخش هم به موارد مهم آن پرداخته ایم که شامل:

جنسیت و سن:

بدن هر شخص دارای میزان آب متفاوتی است. بنابراین در سن و جنسیت مختلف به مقدار متفاوتی از آب نیز نیاز دارد.

وزن:

براساس مطالعات، بزرگسالانی که شاخص توده بدنی بالاتری دارند، احتمال کمبود آب در بدن آن ها بیشتر است. همچنین آب علاوه بر هیدراتاسیون کافی ممکن است به شما در کاهش وزن نیز یاری کند.

محیط:

اگر در آب وهوای گرم زندگی می کنید بدیهی است که به آب بیشتری نیاز پیدا کنید. و اگر درنزدیکی دریا یا اقیانوس ساکن هستید، جایی که میزان رطوبت بالاتر است، ارگانیسم شما به مقدار کم تری از آن نیاز دارد.

ورزش:

اگر یک ورزشکار هستید یا به طور منظم ورزش می کنید، بیش از فردی که فعالیت ثابت دارد، عرق خواهید کرد. بنابراین باید مایعاتی را که از دست می دهید جایگزین کنید.

همچنین شرایطی خاص نیز وجود دارد که میزان آب مورد نیاز بدن را متفاوت می سازد:

بارداری و شیردهی:

مطالعات نشان می دهد که زنان باردار باید بیش از حد معمول آب بنوشند.

شرایط سلامتی بدن:

مواردی مانند تب یا اسهال باعث از دست دادن سریع تر از حد معمول آب بدن می گردد. نوشیدن آب برای پیشگیری از این کمبود مهم است.

محصولاتی که می توانند جایگزین آب شوند

اگرچه متخصصان نوشیدن آب شرب را برای تامین مایعات مورد نیاز پیشنهاد می دهند اما بعضی افراد نمیتوانند در طول روز به میزان کافی آب بنوشند.

بنابراین می توانند بخشی از آب مصرفی خود را با میوه ها و سبزیجات مختلف که حاوی آب زیادی هستند جایگزین نمایند. هندوانه، پرتقال و خیار بیش از 80 درصد از آب تشکیل شده اند.

سوپ ها و نوشیدنی های مختلف مانند قهوه یا چای نیز ممکن است جای چند لیوان آب را بگیرند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 11 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1400 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1617

به "وزنتو بگو تا بگم روزی چند لیوان آب باید بخوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزنتو بگو تا بگم روزی چند لیوان آب باید بخوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید