پنتاگون: عربستان شریک استراتژیک ما در خاورمیانه است

به گزارش مجله جگوار، سخنگوی پنتاگون با تاکید بر اینکه عربستان شریک استراتژیک آمریکا در منطقه خاورمیانه است، بیان کرد که واشنگتن پس از خروج نیروهایش از افغانستان، به حمایت خود از این کشور ادامه خواهد داد.

پنتاگون: عربستان شریک استراتژیک ما در خاورمیانه است

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در کنفرانس مطبوعاتی گفت: عربستان شریک استراتژیک این کشور در منطقه خاورمیانه است.

وی درخصوص خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان اظهار کرد: ما به حمایت از افغانستان و مشورت دهی به دستگاه های امنیتی آن پس از خروج از این کشور پایبند هستیم.

کربی درباره بحران سومالی نیز تاکید نمود که واشنگتن با موگادیشو برای حمایت از توانمندی های نظامی این کشور در مقابله با جنبش تروریستی الشباب همکاری می نماید.

پیشتر اسکات میلر، فرمانده نیروهای آمریکایی و نیروهای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در افغانستان شروع خروج نیروهای خارجی و تحویل پایگاه های نظامی و تجهیزات به نیروهای افغان را اعلام نمود.

میلر اعلام نمود که در حال اجرای دستور جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر انتها دادن به طولانی ترین جنگ آمریکا با استناد به این اصل است که این جنگ طولانی دیگر از اولویت های آمریکا نیست.

این فرمانده آمریکایی که از سال 2018 فرماندهی نیروهای این کشور و نیروهای ناتو را در افغانستان بر عهده دارد، اظهار کرد: نیروهای خارجی همچنان مالکیت تجهیزات نظامی و قدرت دفاع از خود در عملیات خروج را به طور کامل خواهند داشت و از نیروهای امنیتی افغانستان حمایت خواهند کرد.

بایدن پیشتر اعلام نموده بود که نیروهای کشورش را تا قبل از 11 سپتامبر از افغانستان خارج خواهد نمود.

پنتاگون روز آدینه اعلام نمود که لوید آستین، وزیر دفاع جهت تامین امنیت خروج نیروهای ائتلاف ضد داعش از افغانستان، دو بمب افکن بی-52 دیگر را به منطقه خلیج فارس اعزام نموده و ماموریت ناو هواپیمابر یو.اس.اس آیزنهاور را در منطقه تمدید کرد.

کربی نیز در کنفرانس مطبوعاتی اعلام نمود که این ناو برای مدتی در منطقه باقی خواهد ماند.

سخنگوی پنتاگون در ادامه احتمال داد، تجهیزات دیگری نیز برای عملیات لجستیک و عظیم خروج حدودا 2500 نظامی آمریکایی به همراه بیش از 16 هزار بازنشسته غیرنظامی همراه با تجهیزاتشان منتقل شوند.

این خروج شامل نزدیک به 7000 نظامی عضو ناتو نیز خواهد بود که کار انتقال آنها و مهماتشان تا حد زیادی با ارتش آمریکا است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 تیر 1400 بروزرسانی: 7 تیر 1400 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1709

به "پنتاگون: عربستان شریک استراتژیک ما در خاورمیانه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنتاگون: عربستان شریک استراتژیک ما در خاورمیانه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید