کاهش محبوبیت حزب جانسون پیامد افشای ویدئوی دردساز

به گزارش مجله جگوار، نتایج جدیدترین نظر سنجی نشان می دهد که محبوبیت حزب محافظه کار انگلیس در بین شهروندان پیامد افشای ویدئوی برگزاری جشن های کریسمس در دوران قرنطینه در مقر نخست وزیری کاهش چشمگیری داشته است.

کاهش محبوبیت حزب جانسون پیامد افشای ویدئوی دردساز

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، نتایج جدیدترین نظر سنجی موسسه یوگاو که به سفارش روزنامه تایمز صورت گرفته است نشان می دهد که رسوایی انتشار یک ویدئو که اخیرا منتشر شده و در آن نشان داده شده است که در دفتر نخست وزیری انگلیس در دوران کریسمس سال گذشته یک جشن ضد قواعد کرونایی برگزار شده برای حزب محافظه کاربوریس جانسون عواقب سختی در پی داشته و منجر به کاهش محبوبیت آن در بین شهروندان شده است.

بر اساس نتایج این نظر سنجی محبوبیت حزب محافظه کار انگلیس از 2 دسامبر (11 آذرماه) با 3 درصد کاهش به 33 درصد رسیده است.

بر این اساس حدود سه چهارم شهروندان انگلیسی بر این باورند که جشن کریسمسی در دفتر نخست وزیری برگزار شده که قواعد کرونایی در آن نقض شده و 68 درصد شهروندان انگلیسی بر این باورند که جانسون حقیقت در این باره را انکار نموده است.

رویکرد مزورانه دولت در قبل انتشار این ویدئو در انگلیس انتقادهای زیادی را به همراه داشته است.

جانسون و وزرای کابینه اش بارها گفته اند که قوانین در جریان گردهمایی های اواخر سال 2020 زیرپا گذاشته نشده است.

نخست وزیر انگلیس چندی پیش ضمن عذرخواهی در مجلس بابت اهانت اتفاق افتاده، گفت که درصورت اثبات نقض قوانین، برخورد انضباطی به اجرا گذاشته می گردد.

ویدئویی که چند روز پیش از شبکه آی تی وی پخش شد، آلگرا استراتون سخنگوی وقت جانسون را در سال 2020 نشان می دهد که در یک تمرین برای کنفرانس مطبوعاتی درمورد پاسخ به یک سوال احتمالی درباره این پارتی، شوخی می نموده و جوک می گفته است..

زمانی که این میهمانی برگزار شده، دهها میلیون نفر در سراسر انگلیس از ملاقات خانواده و دوستان نزدیک خود در جریان مراسم کریسمس منع شده بودند.

آلگرا استراتون، از مشاوران بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در پی افشای این ویدئو مبنی بر برگزاری جشن های کریسمس در مقر نخست وزیری در دسامبر سال گذشته و در حالی که در این کشور محدودیت های قرنطینه ای شدیدی برقرار بود از سمت خود استعفا کرد.

وی که در این ویدئو با شوخی قواعد کرونایی را مسخره نموده بود در این باره گفت: به نظر می رسد که اظهارات من قواعدی که انسان ها کوشش نموده اند به هر روشی از آن پیروی نمایند را کم اهمیت جلوه داده است.

البته انتقادها به این مسئله در انگلیس همچنان ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 بهمن 1400 بروزرسانی: 5 بهمن 1400 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1976

به "کاهش محبوبیت حزب جانسون پیامد افشای ویدئوی دردساز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش محبوبیت حزب جانسون پیامد افشای ویدئوی دردساز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید