کلینزمن، گزینه مشترک ایران و چین؟

به گزارش مجله جگوار، جدیدترین گزینه ای که برای راهنمایی تیم ملی مطرح شده، یورگن کلینزمن است. کلینزمن در فوتبال دنیا بیشتر به خاطر دوران بازی اش مشهور است تا مربیگری.

کلینزمن، گزینه مشترک ایران و چین؟

کلینزمن، گزینه مشترک ایران و چین؟

جدیدترین گزینه ای که برای راهنمایی تیم ملی مطرح شده، یورگن کلینزمن است. مدیران فدراسیون در هفته های گذشته بارها مدعی شدند که سرمربی جدید تیم ملی فردی در اندازه کی روش خواهد بود، ولی کلینزمن در فوتبال دنیا بیشتر به خاطر دوران بازی اش مشهور است تا مربیگری.

هنوز فدراسیون واکنشی به مطرح شدن نام کلینزمن نداشته اند، ولی نام این مربی آلمانی در فضای مجازی مطرح شده و تعدادی از کاربران ایرانی هم به صفحه او رفته اند.

کلینزمن مربیگری را از تیم ملی آلمان آغاز کرد و توانست در جام دنیای 2006 به رتبه سوم برسد. البته بخش بزرگی از بار فنی آن تیم روی دوش یواخیم لوو، سرمربی فعلی آلمان بود.

کلینزمن در دومین ماموریت مربیگری اش ناکام شد و در بایرن مونیخ نتوانست فصل را تمام کند. او با مدیران باشگاه دچار اختلاف شد و ستارگان بایرن هم بعد از برکناری اش دانش تاکتیکی او را زیر سوال بردند.

کلینزمن در تیم ملی آمریکا هم عملکرد خوبی نداشت و پس از ناکامی در مقدماتی جام دنیای 2018 برکنار شد.

او هرچند در دوران فوتبالش بازیکنی مهم و محبوب بود، ولی کارنامه مربیگری درخشانی ندارد و اعلام نامش به عنوان گزینه راهنمایی تیم ملی نگران کننده به نظر می رسد.

البته با 48 تیمی شدن احتمالی جام دنیای ممکن است فدراسیون بخواهد سراغ گزینه ارزان تری برود و در اینصورت انتخاب کلینزمن محتمل خواهد بود.

جالب اینکه همزمان نام این مربی به عنوان گزینه مربیگری چین هم مطرح شده. چین به تازگی فابیو کاناوارو را به عنوان سرمربی انتخاب کرد، ولی مربی جوان ایتالیایی در تورنمنت چهارجانبه فروردین ماه عملکرد خوبی نداشت و ممکن است فدراسیون فوتبال این کشور او را برکنار کند. کلینزمن در حال حاضر سفیر افتخاری بوندس لیگا در چین است و یک روزنامه چینی نوشته که او گزینه جانشین کاناوارو محسوب می گردد.

با تور چین سفر کنید.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 27 خرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 156

به "کلینزمن، گزینه مشترک ایران و چین؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلینزمن، گزینه مشترک ایران و چین؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید