کمبود نیرو باعث افزایش صدور گرین کارت در این کشور شده است

به گزارش مجله جگوار، به گزارش خبرنگاران به نقل از euronews با توجه به شرایط بحران کرونا مراکز بهداشتی و بیمارستان های ایالات متحده آمریکا به در پی استخدام پرستار خارجی هستند.

کمبود نیرو باعث افزایش صدور گرین کارت در این کشور شده است

در حال حاضر شمار گرین کارت های در دسترس سفارت های آمریکا برای کارگران ماهر، از جمله پرستاران دو برابر سال های گذشته است. چراکه با محدویت سفر در بحران کرونا و عدم صدور ویزا بستگان شهروندان آمریکایی، این ویزاها در اختیار کارگران ماهر قرار گرفته است.

یکی از مسئولان باسابقه اداره مهاجرت اوماها در استان نبراسکا می گوید در دوره فعالیتش، هیچگاه مانند دو سال گذشته با دعوت نامه کار برای پرستاران خارجی روبه رو نبوده است.

در دو سال گذشته بسیاری از پرستاران به علت افزایش شدید فشار کار، بیمارستان های ایالات متحده آمریکا را ترک کار کردند. برای مثال تنها در استان کالیفرنیا مراکز بهداشتی با کمبود 40 هزار پرستار دست و پنجه نرم می نمایند.

این چالش در حالی جدی تر می گردد که هزینه استخدام پرستاران با قرارداد موقت بسیار بالا است و شمار فارغ التحصیلان دانشسراهای ایالات متحده با اندازه احتیاج به هیچ وجهی همخوانی ندارد.

در دو سال گذشته بسیاری از بیمارستان ها با پرستاران فیلیپینی، جامائیکایی و دیگر کشورهای انگلیسی زبان قرارداد بستند و کارکنان درمانی از چنین کشورهایی همچنان رو به افزایش است. پرستاران خارجی با قراردادهای طولانی مدت و آنهایی که اخیرا وارد ایالات متحده شدند کوشش می نمایند تا پیش از شروع سال اقتصادی نو در سپتامبر سال 2022 از مزایای گرین کارت برای کسب اقامت دائم استفاده نمایند.

ایالات متحده آمریکا همه ساله به طور میانگین حدود 140 هزار گرین کارت برای اقامت دائم صادر می نماید. سال جاری شمار گرین کارت ها تقریبا دو برابر شده است. همزمان، مراکز درمانی امیدوارند تا شمار ویزاهای اقامت دائم بیشتر هم گردد تا تعداد بیشتری پرستار خارجی برای مقابله با کمبود شدید نیروی کار، استخدام شوند.

منبع: خبرکانادا
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 2062

به "کمبود نیرو باعث افزایش صدور گرین کارت در این کشور شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود نیرو باعث افزایش صدور گرین کارت در این کشور شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید