گروه لیان در لندن کنسرت می دهد، حضور در یک فستیوال جهانی

به گزارش مجله جگوار، به گزارش خبرنگاران، گروه موسیقی لیان بوشهر به سرپرستی محسن شریفیان ششم مرداد با حضور در فستیوال ورلد میوزیک لندن (womad)به دبیری پیترگابریل به اجرای برنامه می پردازد. در این کنسرت محمد بحرانی بازیگر و صداپیشه به معرفی سوژه های طنز در موسیقی جنوب ایران خواهد پرداخت.

گروه لیان در لندن کنسرت می دهد، حضور در یک فستیوال جهانی

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور ارزان انگلیس همراه باشید.

در این اجرا اکلو فرامرزی و محمد بحرانی به عنوان خواننده، همایون نصیری و حمید اکبری به عنوان نوازنده های پرکاشن و حسین تابان با نوازندگی عود، نی انبان محسن شریفیان را همراهی خواهند کرد.

فستیوال ورلد میوزیک لندن که برای اولین بار در سال 1982 با حضور 27 کشور شروع به کار کرد و تاکنون نیز 250 دوره آن برگزار شده، با هدفِ کشفِ جهان بدون مرز و معرفی فرهنگ، موسیقی و هنر در کشورهای مختلف جهان علاوه بر لندن، در 27 نقطه جهان از جمله ابوظبی، استرالیا، اتریش، کانادا امریکا، یونان، فرانسه کانادا برگزار شده است. این فستیوال از روز 26 تا 28 جولای مصادف با ششم تا هشتم مرداد در منطقه شارلتون پارک در نزدیکی مالزبری لندن میزبان دوستداران موسیقی است. در کنار این گردهمایی جهانی، نمایشگاهی برای معرفی غذاهای کشورهای مختلف به نام طعم جهان نیز وجود دارد که بعضی از هنرمندان، غذاهای سنتی کشورشان را در غرفه هایی ارائه نموده و به فروش می رسانند.

دبیر اصلی این فستیوال پیترگابریل، آهنگساز، خواننده و موسیقیدان انگلیسی است که پرداختن به موسیقی ملل و توزیع موسیقی به اشکال نوین از پروژه های جدی او است.

دبیرخانه فستیوال جهانی وومد درباره حضور محسن شریفیان نوشته است: علاقه مندی به مطالعه و پژوهش در زمینه موسیقی منطقه اش او را به یکی از بهترین هنرمندان جهان مبدل نموده است. تعهد شریفیان به موسیقی منطقه اش و حمایت از مردم ایران تامل انگیز و الهام بخش است. گروه پر انرژی لیان بوشهر یک چشم انداز جذاب برای این فستیوال است که با کاریزما و نوازندگی خیره کننده شریفیان، گروه های موسیقی را تحت تاثیر قرار خواهد داد. از خصوصیات مهم این گروه، اجرای موسیقی سنتی منطقه بوشهر واقع در جنوب غربی ایران، بداهه نوازی، سولوهای زیبا و اجرای شاد، موزون و هماهنگ است.

گروه لیان در تاریخ 29 جولای (7 مرداد) در لندن و در تاریخ 31 جولای (8 مرداد) در منچستر نیز روی صحنه خواهد رفت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 446

به "گروه لیان در لندن کنسرت می دهد، حضور در یک فستیوال جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گروه لیان در لندن کنسرت می دهد، حضور در یک فستیوال جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید