گوگل علی رغم انکار مدیرانش، برای راه اندازی موتور جست وجوی سانسور شده در چین آماده می گردد

به گزارش مجله جگوار، گوگل میخواهد یک نسخه سانسور شده از اپلیکیشن Search خود را برای کشور چین راه اندازی کند. این اتفاق در 6 تا 9 ماه آینده رخ می دهد.

گوگل علی رغم انکار مدیرانش، برای راه اندازی موتور جست وجوی سانسور شده در چین آماده می گردد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

این خبر از یکی از جلسات محرمانه گوگل برای آماده سازی این پروژه به بیرون درز نموده است و به دست رسانه ها می رسد.

رایان گالاگر، ژورنالیست معروف اینترنت و نشریه Intercept این خبر را از جلسه بن گومز، مدیر موتور جست وجوی گوگل گزارش نموده است. گوگل مدت ها است پروژه ای به نام Dragonfly را پیش می برد که هدف نهایی اش همین آماده سازی یک موتور جست وجوی سانسور شده برای مردم و کاربران اینترنتی چین است.

گومز در جلسه خود با تمام کارمندان پروژه Dragonfly، به آن ها آماده باش می دهد که برای لانچ این پروژه طی بازه زمانی شش تا نه ماه آینده به خوبی آماده باشند. او می گوپد دقیقا زمان لانچ تعیین نیست چون به اوضاع سیاسی کشورها وابسته است. به محض اینکه شرایط مهیا گردد؛ گوگل این پروژه را در چین راه اندازی می نماید.

دسترسی به بازار کاربران اینترنتی چین

در ماه های اخیر، افراد زیادی با پروژه Dragonfly مخالفت کردند. از نماینده های سنای امریکا تا مقامات دولتی و حتی بعضی مدیران شرکت ها به گوگل اعتراض کردند چرا با یک دولت کمونیست و سانسورچی همکاری می نماید؟

گوگل در برهه های مختلفی از این پروژه دفاع نموده و آن را یک تحقیق و آزمایش خواند. گوگل در پاسخ منتقدان می گفت فقط در حال آنالیز این ایده هستند و هیچ برنامه ای برای راه اندازی یک موتور جست وجوی منطبق با سیاست های دولت مرکزی چین ندارند.

اما شواهد امر و گزارش های پراکنده نشان می دهد گوگل این موتور جست وجو را آماده نموده و فقط یک گام تا راه اندازی آن در چین فاصله دارد.

موتور جست وجوی سفارشی شده برای دولت چین بسیاری از اطلاعات و صفحات وب حتی اخبار مربوط به برندگان جایز صلح نوبل، اعتراض های دموکراسی خواهانه و اعتراض های صلح آمیز را هم سانسور می نماید و کاربران اینترنتی چینی نمی توانند به این اخبار و اطلاعات دسترسی داشته باشند.

این موتور جست وجو می تواند اطلاعات کاملی از افراد مانند آدرس IP کامل و دقیق، مکان و غیره را در اختیار دولت چین قرار دهد تا بتوانند سریعا فرد خاصی را مکان یابی نموده و زیرنظر بگیرند.

به نظر می رسد همکاری با دولت چین و دسترسی به بازار اینترنت این کشور برای شرکتی مانند گوگل آن قدر اهمیت دارد و سودآور است که می خواهد به هر روشی در آن حضور داشته باشد.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 1 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 412

به "گوگل علی رغم انکار مدیرانش، برای راه اندازی موتور جست وجوی سانسور شده در چین آماده می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل علی رغم انکار مدیرانش، برای راه اندازی موتور جست وجوی سانسور شده در چین آماده می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید