تور ارزان فرانسه: یوسا عضو فرهنگستان ادب فرانسه شد

به گزارش مجله جگوار، ماریو بارگاس یوسا نویسنده پرویی برنده نوبل ادبیات علی رغم محدودیت سنی عضو تازه فرهنگستان زبان و ادبیات فرانسه شد.

تور ارزان فرانسه: یوسا عضو فرهنگستان ادب فرانسه شد

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، آموزشگاه فرانسه (فرهنگستان زبان و ادبیات فرانسه) که هدف آن شکل دهی به استاندارهای زبان فرانسه است اظهار داشت ماریو بارگاس یوسا نویسنده معروف اهل کشور پرو را در حالی به عنوان عضو نو خود انتخاب نموده که او 10 سال از محدویت سنی جذب اعضا پیرتر است و تا به امروز هیچ کتابی به زبان فرانسه نداشته است!

یوسا که به سبب انتقادهای تند نسبت به حکومت نظامی مستقر در کشور پرو، در دهه 1960 میلادی به یکی از چهره های شاخص ادبیات آمریکای لاتین تبدیل شد، با 18 رای از میان 22 رای موجود، به عضویت آموزشگاه فرانسه درآمده است.

قهرمان عصر ما، سور بز، خانه سبز، گفت وگو در کاتدرال، شهر سگ ها و کتاب نو روزگار سخت از مهم ترین آثار این نویسنده 85 ساله برنده نوبل ادبیات است. او در حالی عضو نو آموزشگاه فرانسه شده که بر اساس قانون هیچ یک از اعضا نباید بیش از 75 سال داشته باشند.

روزنامه لوموند فرانسه در واکنش به این انتصاب نوشته گرچه یوسا نویسنده ای فرانسوی نیست اما به واسطه مدت زمانی که در پاریس زندگی نموده، تونایی صحبت به زبان فرانسه را دارد.

امیل زولا و ژول ورن از چهره های ادبی نامدار فرانسه بودند که چندین بار دعوت آموزشگاه فرانسه (فرهنگستان ادب و زبان فرانسه) را برای عضویت در این نهاد ادبی رد کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 دی 1400 بروزرسانی: 24 دی 1400 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1964

به "تور ارزان فرانسه: یوسا عضو فرهنگستان ادب فرانسه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان فرانسه: یوسا عضو فرهنگستان ادب فرانسه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید