یوگی های هند، زاهدان تارک ابدی جهان

به گزارش مجله جگوار، یوگی های هند

هند با کوه ها، رودخانه ها، مسیرهای پیاده روی جذاب، حیاتی وحشی بی مانند و مردمانی دوست داشتنی با فرهنگی خاص، تبدیل به مقصد مورد علاقه گردشگران ماجراجو شده است. فرقی ندارد به شمال، جنوب، شرق یا غرب آن بروید در هر صورت این کشور گزینه های زیادی پیش رویتان می گذارد. اما در این مطلب خیلی خاصی که خبرنگاران برای شما تهیه نموده می خواهیم راجع به مرتاض ها و یوگی های هند که به آنها سادهو هم می گویند صحبت کنیم. پیشنهاد می کنیم تا آخر همراهمان باشید:

یوگی های هند، زاهدان تارک ابدی جهان

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

یوگی های هندی

مطمئنا یوگی های هند (Yogi) یکی از منحصر بفردترین جاذبه های هند هستند و خیلی ها از سراسر جهان برای دیدن چند لحظه این یوگی ها، به هند سفر می نمایند. به یوگی ها، سادهو (Sadhu) هم می گویند و آنها را تارکان ابدی جهان می دانند. اما یعنی چه؟ یوگی ها یا همان مرتاض ها در یک تعریف خیلی کلی، افرادی هستند که با ریاضت های طولانی و شدید، می توانند کارهای خارق العاده ای انجام دهند. اگر بخواهیم با جزییات بیشتری بگوییم، یوگی ها باید بر 6 شیطان درون جسم خود که مادیات، غرور، حسادت، لذت های دنیوی، خشم و طمع هستند؛ غلبه نمایند. در واقع کاری که یوگی ها انجام می دهند این است که از تمام لذت های جهان دوری می نمایند و سعی می نمایند تا با وقف کردن عمر خود در عبادت و تفکر، به حقیقت اصلی برسند. یوگی ها، هیچ وقت ازدواج نمی نمایند و همانطور که گفته شد به شدت از لذت های دنیوی دوری می نمایند و در مراحل بالا، کاملا امیال خود را از بین می برند.

چرا یوگی ها بدن خود را رنگ می نمایند؟

یوگی ها به وسیله رنگ آمیزی بدن خود، سعی می نمایند تا از آن به عنوان ابراز حالات معنوی خود با خدایشان استفاده نمایند. رنگ هایی که این افراد روی بدن خود می کشند، ترکیبی از قرمز، زرد، سفید و خاکستری است و هر شکلی که روی بدن آنها کشیده می گردد، نمایانگر یک حالت متفاوت است.

همانطور که شاید دیده باشید، مرتاض ها زندگی بسیار ساده ای دارند و از هیچ زیورآلات یا لباس خاصی در زندگی شان استفاده نمی نمایند. آنها گاهی عهدهای خیلی سختی با خود می بندند مثلا اینکه یک دست خود را سالها در هوا نگه دارند یا از یک دستشان هیچ وقت استفاده ننمایند و… به واسطه همین ریاضت هاست که می توانند به توانایی های باورنکردنی و خارج از تصوری دست پیدا نمایند: مثلا کارهایی مثل راه رفتن روی آتش، سوراخ کردن پوست بدن با اشیا نوک تیز و مخنلف و زنده ماندن به مدت طولانی بدون هیچ آب و غذایی؛ شرایطی که هیچ انسان عادی ای نمی تواند آن را تحمل کند.

یوگی های هند، در بخش های مختلفی از این کشور زندگی می نمایند و به خصوص اگر سری به غارهای رشته کوه هیمالیا بزنید می توانید تعداد زیادی از آنها ببینید، افرادی که خودشان را از این جهانی مدرن جا نموده اند و با ریاضت های به شدت سخت توانسته اند در برابر آب و هوای طاقت فرسای هیمالیا دوام بیاورند. در واقع، رشته کوه های هیمالیا برای هندوها بسیار مقدس است و هندوها بر این اعتقادند که شیوا در آنجا زندگی می نماید.

منبع: الی گشت
انتشار: 5 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 500

به "یوگی های هند، زاهدان تارک ابدی جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یوگی های هند، زاهدان تارک ابدی جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید