8 عامل مهم در ازدواج پیروز

به گزارش مجله جگوار، عواملی چون عشق و صمیمیت، حامی و شریک بودن، مادر و پدر شدن و داشتن روابط جنسی مناسب و رشد هماهنگ و مستمر در زندگی موجب موفقیت در ازدواج می گردد.

8 عامل مهم در ازدواج پیروز

پیروزیت در ازدواج آنقدرها هم به شانس و اقبال بستگی ندارد بلکه همواره متغیرهایی وجود دارد که می تواند در داشتن یک زندگی مشترک پیروز تاثیرگذار باشد. در این مقاله بعضی از فاکتورهایی را به شما معرفی نموده ایم که ازدواجی پیروز را محتمل می سازد.

عوامل توفیق در ازدواج

عوامل اصلی که یک ازدواج پیروز را نوید می دهد عبارتند از:

1- مصاحبت و همراهی: مصاحبت و همراهی به معنای آن است که در زندگی شریک و همراهی باشیم. یکدیگر مسائل را حل کنیم و در جهت مقصد مشترک حرکت نماییم. در چنین فضای احساس تنهایی وجود نخواهد داشت.

2- عشق و صمیمیت: عشق به معنای محبت اصیل و صمیمیت به معنای یک رنگی و خلوص است. این دو عامل هدیه الهی است که گرم نماینده فضای خانواده است. عشق قبل از ازدواج ممکن است مخل انتخاب صحیح باشد ولی پس از ازدواج موهبتی الهی است.

3- شریک حامی:هر انسانی احتیاج به حمایت دارد. احساس حمایت از سوی دیگری اعتماد به نفس را بالا می برد. اگر هر یک از زوجین، ساز خود را بزند و در جهت برطرف احتیاجهای خود حرکت کند، ازدواج گرمی و ثبات لازم را ندارد. شریک شدن در پیروزیت های یکدیگر و حمایت اصیل و صمیمانه ارتباط را تقویت نموده و خانواده را به سلامت روانی می رساند.

4- شریک جنسی و والد شدن: ازدواج منبع باثباتی برای ارضای جنسی هر دو نفر است و راهی است مشروع و مجاز برای رفتارهای جنسی ولی اگر ارتباط جنسی هدف اصلی ازدواج باشد با ازدواج پیروزی روبرو نخواهیم بود. موضوع دیگری که ارتباط زوجین را مستحکم می سازد فرزند است. البته مواردی است که زوجین تمایل به داشتن فرزند ندارند اما یکی از اهداف ازدواج بقای نسل است و بسیاری از احتیاجهای روانی با فرزند برآورد می شود. کمال خانواده در پرورش افرادی سالم و مفید و موثر در جامعه است. بهتر است زوج ها قبل از ازدواج در خصوص اینکه آیا می خواهند بچه داشته باشند یا نه به توافق برسند، البته در چنین موارد مهمی طرفین باید با یکدیگر کاملا صداقت داشته باشند تا این امر موضوع اختلافات جدی بعدی در زندگی آنها نشود.

آیا با بچه دار شدن مسائل ازدواج حل می شود؟

5- نبود مسائل اقتصادی شدید: برای پیروزیت در ازدواج و داشتن زندگی سعادتمند، مسأله شغل می بایستی جدی گرفته شود. با داشتن کار و شغل، عشق و محبت زوجین در منزل رونق و تداوم می یابد. با وجودی که داشتن شغل و درآمد لازمه خوشبختی خانواده است، باید توجه داشت که امکانات اقتصادی به تنهایی نمی تواند حل نماینده همه مسائل یک خانواده و متضمن خوشبختی باشد و اهمیت آن تنها بایستی در کنار سایر عوامل ارزیابی شود. با تمام اینها به یاد داشته باشید شغل داشتن برای یک مرد به معنی داشتن هویت اجتماعی، استقلال، مردانگی، غیرت و توانایی اداره زندگی است. بنابراین به هیچ وجه بدون آن که شغلی داشته باشید و دستتان در جیب خودتان باشد، ازدواج نکنید.

6- مسئولیت پذیری: با تشکیل خانواده، نقش های جدیدی برای زوجین بوجود می آید که باید در مقابل آن مسئولیت پذیر باشند. زن و مرد متأهل نسبت به یکدیگر متعهد هستند و می بایستی با تمام وجود سعی در ایفای وظایف نمایند. یکی از اساسی ترین پایه های پیروزیت یک زندگی زناشویی، شناخت دقیق احتیاجهای جسمی، روحی و عاطفی همسر و کوشش مستمر و دائم در پاسخ به این احتیاجهاست. همچنین ضروری است تا از توقعات خارج از توانایی همسر اجتناب شود. به عبارت دیگر زوجین باید کوشش نمایند تا در کنار یکدیگر باشند و نه در مقابل هم.

7- سن مناسب: مطالعات نشان می دهند سن نقش بسیار مهمی در پیروزیت در ازدواج و زندگی زناشویی ایفا می نماید، حدود پنجاه درصد طلاق ها در زندگی زوج هایی رخ می دهد که در سنین پایین و به خصوص زیر 20 سال ازدواج نموده اند. بیشتر این ازدواج ها بدون شناخت کافی و از روی احساسات و یا به اجبار خانواده ها صورت می گیرند به همین دلیل نمی توان انتظار داشت این ازدواج ها با پیروزیت همراه باشند.

8- رشد مستمر در زندگی: یکی از قوانین طلایی زندگی مشترک، با هم رشد کردن است . هر کس در طول زندگی تغییر می نماید درگیر فعالیت های مختلف می شود. همواره مشوق همسر خود باشید و همانطور که خود در کوششید که مسائل مختلف و مورد علاقه خود را بیاموزید به همسرتان نیز یاری کنید تا این فرایند را طی کند. بسیار دیده شده که یکی از طرفین مدارج ترقی را طی می نماید و همسر در طول این سال ها یاری حال و مشوق او بوده و در خاتمه فاصله زیادی بین دو طرف به وجود آمده که گاهی ادامه زندگی مشترک را سخت و گاهی ناممکن نموده است. زن و شوهر بهتر این است که در کنار رشد فردی رشد مشترک هم داشته باشند تا بهتر و بیشتر یکدیگر را درک نموده و مشاور و همراه خوبی برای یکدیگر باشند.

چند توصیه برای پیروزیت در ازدواج

  • قبل از ازدواج هر دو نفر باید مستقل باشند.
  • هر دو نفر همانطور که یکدیگر را دوست دارند خودشان را نیز دوست بدارند.
  • هر دو نفر در شغل خود ثبات داشته و فعال باشند.
  • هر دو نفر همانطور که از با هم بودن لذت می برند از تنهایی نیز لذت ببرند.
  • هر دو نفر از خودآگاهی و خودشناسی برخوردار باشند.
  • هر دو نفر بتوانند نظرات خود را با کمال شجاعت بیان نمایند.
  • هر دو نفر سعی نمایند خواسته های دیگری را برآورده سازند.

پیروزیت در ازدواج اتفاقی نیست. باید برای خوشبختی برنامه بریزید و در راستا این برنامه حرکت کنید. شما باید برای بدست آوردن عشق بیشتر، سلامت بیشتر، تعهد و ایمان بیشتر و شادی بیشتر کوشش کنید.

برگرفته از: کتاب آموزش و مشاوره قبل از ازدواج، پزشکان بدون مرز، همشهری

گروه روانشناسی خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1402

به "8 عامل مهم در ازدواج پیروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 عامل مهم در ازدواج پیروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید