اولین ماشین برقی که در ایران پلاک شد

به گزارش مجله جگوار، آریزو 5 EV به عنوان اولین ماشین برقی ایران توانست پلاک ملی دریافت کند. در ادامه با مشخصات و امکانات Arrizo 5 EV آشنا خواهیم شد.

اولین ماشین برقی که در ایران پلاک شد

به گزارش گجت نیوز، تصاویر منتشر شده حاکی از آن است خودرو چری آریزو 5 برقی توانسته پلاک ملی دریافت کند و به اولین خودرو برقی پلاک شده در ایران تبدیل گردد.

مشخصات آریزو 5 EV

چری آریزو 5 برقی از یک موتور برقی بهره می برد که می تواند قدرتی برابر با 122 اسب بخار و گشتاور 276 نیوتن متر را به فراوری برساند. قدرت فراوری شده از این پیشرانه نیز به وسیله گیربکس تک سرعته با قابلیت بازیافت انرژی به چرخ های جلو انتقال پیدا می نماید.

برای این خودرو ظرفیت باتری 53.6 کیلووات ساعتی در نظر گرفته شده که با یک بار شارژ می توان مسافتی حدود 500 کیلومتر را طی کرد. البته در حالت عملیاتی، اندازه پیمایش این خودرو در شرایط مناسب به حدود 401 کیلومتر خواهد رسید. بعلاوه باتری ها این خودرو ظرف مدت 30 دقیقه از 30 تا 80 درصد شارژ خواهند شد.

آریزو 5 EV همچون آریزو 5 برقی از امکانات متعددی چون کروز کنترل، سیستم کنترل پایداری و کشش، دوربین دنده عقب داینامیک، 6 کیسه هوای ایمنی به همراه قابلیت های ویژه نسخه برقی نظیر بازیافت انرژی بهره می برد.

منبع: فرارو
انتشار: 13 خرداد 1402 بروزرسانی: 13 خرداد 1402 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 2292

به "اولین ماشین برقی که در ایران پلاک شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین ماشین برقی که در ایران پلاک شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید