بالغ بر 98 درصد داروها را در کشور فرآوری و فراوری می کنیم

به گزارش مجله جگوار، خبرنگاران/لرستان معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: بالغ بر 98 درصد داروها را در کشور فرآوری و فراوری می کنیم اما این فراوری، وابسته به تامین مواد اولیه است.

بالغ بر 98 درصد داروها را در کشور فرآوری و فراوری می کنیم

دکتر محسن اسدبیگی در نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی و اعضای هیات رئیسه با اصحاب رسانه اظهار کرد: دارو قلمی استراتژیک وابسته به واردات است.

وی ادامه داد: بالغ بر 98 درصد داروها را در کشور فرآوری و فراوری می کنیم اما این فراوری، وابسته به تامین مواد اولیه است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: در تامین مواد اولیه با مسائلی از جمله تحریم ها روبرو هستیم که این درایت مسئولین را می طلبد که مواد اولیه موردنیاز تامین گردد.

اسدبیگی بیان نمود: بعضی از داروها سهمیه بندی می شوند و میزان مصرف داروها متفاوت و الگوی دقیقی برای مصرف نداریم اما اولویت بندی شده. به عنوان مثال بیماران خاص در اولویت هستند.

وی گفت: 3000 بیمار خاص در استان داریم که پرونده آنها با هماهنگی معاونت درمان تشکیل و داروها به آنها بر اساس این پرونده ها توزیع می گردد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: این داروها تحت پوشش بیمه هستند و مسائل زیادی در تامین داروهای آنها داریم اما کوشش بر این بوده که آنها را تامین کنیم.

وی افزود: بیماران خاص شامل ام اس، هموفیلی، تالاسمی، و بیماری نارسایی کلیه(بیماران نیازمند به دیالیز) هستند و سرطان جزو بیماران خاص نیستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 اسفند 1400 بروزرسانی: 22 اسفند 1400 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 2027

به "بالغ بر 98 درصد داروها را در کشور فرآوری و فراوری می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بالغ بر 98 درصد داروها را در کشور فرآوری و فراوری می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید