بانک اطلاعات آماری دانشجویان شاهد و ایثارگر علوم پزشکی تهیه شد

به گزارش مجله جگوار، مدیرکل امور شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت از انتشار نتایج مطالعه آنالیز ساختار سازمانی، منابع و اطلاعات آماری دانشجویان شاهد و ایثارگر اطلاع داد.

بانک اطلاعات آماری دانشجویان شاهد و ایثارگر علوم پزشکی تهیه شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، به نقل از وزارت بهداشت، محمد تاج فرد با بیان اینکه یکی از اقدامات اخیر اداره کل امور شاهد و ایثارگر، آنالیز و تحلیل ساختار سازمانی، منابع و اطلاعات آماری دانشجویان شاهد و ایثارگر است، گفت: نظر به اینکه اطلاعات جامع و منسجمی در مورد شرایط ساختار سازمانی، نیروی انسانی، بودجه و هزینه کرد، امکانات واحد های دانشگاهی و جزئیات اطلاعات آماری دانشجویان شاهد و ایثارگر در دسترس نبود، نسبت به این موضوع اهتمام ویژه ای صورت گرفت.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت گفت: به همین دلیل از اسفند ماه سال گذشته، این اقدام پژوهشی شروع شد و دو فرم اطلاعات ساختار سازمانی و منابع انسانی، اقتصادی و فیزیکی و فرم اطلاعات آماری دانشجویان شاهد و ایثارگر بر اساس متغیر های متفاوت مانند نوع دانشگاه، جنس، روزانه یا بین الملل و مقطع تحصیلی تدوین و برای گردآوری اطلاعات برای دانشگاه ها و دانشکده ها ارسال شد.

وی با بیان اینکه این تحقیق بر اساس خوداظهاری مدیران ستاد های دانشگاهی امور دانشجویان شاهد و ایثارگر اجرا شده است، اضافه نمود: پس از جمع آوری فرم های تکمیل شده، در تابستان 1400 اطلاعات حاصله در نرم افزار های آماری وارد شد و مورد تجزیه و تحلیل نهاده شد و ضمن معین فراوانی و درصد متغیرها، شاخص های آماری نیز معین و رابطه معنی داری بین متغیر ها محاسبه و نمودار های مربوطه نیز ترسیم شد.

تاج فرد گفت: تعداد دانشجویان شاهد و ایثارگر، جنس، روزانه یا بین الملل و مقطع تحصیلی، تعداد کل کارکنان، پست های سازمانی، نوع ساختار سازمانی، جایگاه ستاد، نوع مسئولیت، مدیران و کارشناسان، نوع حکم، مسئولیت اجرایی کارشناسان، تحصیلات، شرایط استخدامی، سابقه کار در ستاد، نوع ایثارگری، نیروی انسانی، مقدار اعتبارات تخصیص یافته و منابع مختلف آن، سرانه اعتبارات، متراژ فیزیکی و منابع فیزیکی و نرم افزاری، از جمله متغیر های این اقدام پژوهشی بودند.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت توضیح داد: این فعالیت پژوهشی و اطلاعات مفید و ارزشمند حاصله که برای نخستین بار در سطح اداره کل امور شاهد و ایثارگر انجام شد، برای تصمیم گیری و برنامه ریزی های آینده بسیار کاربردی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر این، پژوهش مذکور در ارتقاء نرم افزاری و به روزرسانی سامانه جامع اطلاعات دانشجویان شاهد و ایثارگر نیز کاربردی است، ادامه داد: نتایج این کار پژوهشی در قالب یک کتاب مستقل تدوین و ارائه شده است. این کتاب شامل 120 صفحه و 8 فصل با عناوین جامعه آماری دانشجویان، ساختار سازمانی، منابع انسانی، مدیران، بودجه و اعتبارات، منابع فیزیکی، فناوری اطلاعات و ضمائم پژوهش است.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت در انتها با تأکید بر ضرورت اقدامات پژوهشی، گفت: تحلیل آماری اطلاعات دانشجویان شاهد و ایثارگر ورودی نو (کنکور 1400) اقدام بعدی این اداره کل در حوزه پژوهش است که آنالیز و تحلیل آماری آن شروع شده و به زودی نتایج این تحلیل نیز منتشر خواهد شد.

نتایج مطالعه ساختار سازمانی، منابع و اطلاعات آماری دانشجویان شاهد و ایثارگر در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی و سازمان های مرتبط و ذی نفعان نهاده شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 دی 1400 بروزرسانی: 17 دی 1400 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1956

به "بانک اطلاعات آماری دانشجویان شاهد و ایثارگر علوم پزشکی تهیه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانک اطلاعات آماری دانشجویان شاهد و ایثارگر علوم پزشکی تهیه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید