ترمز سرعت دیوانه وار فروش مسکن در انتاریو کشیده شد

به گزارش مجله جگوار، تعدیل بازار مسکن در منطقه کلانشهر تورنتو ماه گذشته شدت گرفت؛ چون به گفته انجمن املاک و مستغلات منطقه، فروش ماه جولای نسبت به زمان مشابه در سال گذشته 47 درصد و نسبت به ماه ژوئن 24 درصد کاهش یافته است.

ترمز سرعت دیوانه وار فروش مسکن در انتاریو کشیده شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از سی تی وی، انجمن املاک و مستغلات تورنتو روز پنجشنبه بیان کرد که تعداد واحدهای فروخته شده در ماه گذشته 4912 مورد بود که تقریباً نصف 9339 خانه ای است که در ماه جولای معامله شدند و نشان می دهد که از سرعت دیوانه وار بازار در نیمه اول امسال و خاتمه سال 2021 کم شده است.

کارشناسان املاک، بیشتر تعدیل بازار را به افزایش هزینه دریافت وام در پی افزایش یک درصدی نرخ بهره کلیدی کانادا در اواسط جولای نسبت داده اند که بیشترین افزایش این نرخ در کانادا در 24 سال گذشته بوده است.

جدیدترین مطالب

افزایش اجاره بها در انتاریو از زمستان 2021

این افزایش نرخ بهره مردم را تشویق نموده است که در خصوص اهداف مسکن خودشان تجدید نظر نمایند. خریداران بالقوه منتظر کاهش های بیشتری هستند که پیش بینی می گردد احتمالا در پاییز محقق گردد.

میانگین قیمت خانه در ماه گذشته حدود یک میلیون و 75 هزار دلار بوده است که نسبت به ماه جولای 2021 یک درصد افزایش داشته است، اما نسبت به یک میلیون و 146 هزار دلار در ماه ژوئن 2022 شش درصد کاهش نشان می دهد.

قیمت خانه های مستقل در ماه گذشته سه درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت و به حدود یک میلیون و 363 هزار دلار رسید، در حالی که فروش آنها با 46 درصد کاهش به 2,203 رسید.

قیمت خانه های نیمه مستقل تقریباً پنج درصد نسبت به جولای گذشته افزایش یافت و به حدود یک میلیون و 78 هزار دلار رسید، در حالی که فروش آن با 45 درصد کاهش به 474 مورد رسید.

قیمت خانه های شهری با افزایش 6 درصدی به حدود 904 هزار دلار رسید و قیمت کاندوها با جهش هفت درصدی به حدود 720 هزار دلار رسید.

منبع: خبرکانادا
انتشار: 15 مرداد 1401 بروزرسانی: 15 مرداد 1401 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 2153

به "ترمز سرعت دیوانه وار فروش مسکن در انتاریو کشیده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترمز سرعت دیوانه وار فروش مسکن در انتاریو کشیده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید