فراوری داروی هپاتیت C در کشور

به گزارش مجله جگوار، کرمان معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت عنوان نمود: ریشه کنی و حذف بیماری هپاتیت C یک رسالت اجتماعی است که هرکس باید در شهر خود این کار را انجام دهد و ایران اکنون هفدهمین کشورجهان است که ریشه کنی بیماری هپاتیت C را شروع نموده است.

فراوری داروی هپاتیت C در کشور

به گزارش، دکتر رضا ملک زاده امروز چهارم دیماه در نشست برنامه ریزی حذف بیماری هپاتیت C در شهر کرمان، با بیان اینکه با انجام برنامه ریزی ها و زیرساخت های لازم برنامه حذف هپاتیت C از اسفند ماه امسال در شهر کرمان به مدت دو سال شروع خواهد شد گفت: برنامه ای در سطح وزارت تدوین شده که برنامه حذف هپاتیت C در شهر هایی که دانشگاه علوم پزشکی آمادگی داشته باشد اجرا می گردد.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت اضافه نمود: همانطور که آمار ها نشان می دهد از سال 1990 بعضی از بیماری ها در جهان افزایش یافته که یکی از بیماری ها، هپاتیت C است.

وی با بیان اینکه با انجام اقدامات صورت گرفته از جمله واکسیناسیون در خصوص بیماری هپاتیت B، اکنون ایران جزء نقاط پاک در جهان از نظر این بیماری محسوب می گردد، گفت: در حال حاضر شیوع بیماری هپاتیت B در ایران حدود سه دهم درصد است.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با اظهار این مطلب که بیشتر افرادی که به ویروس هپاتیت C مبتلا می شوند از بیماری خود خبر ندارد و اغلب از اقشار آسیب پذیر جامعه هستند، گفت: بیماری هپاتیت C متاسفانه واکسن ندارد، اما درمان های دارویی موثری دارد.

ملک زاده با اشاره به اینکه با شناسایی به موقع افراد مبتلا به ویروس هپاتیت C، می توان از انتقال این ویروس به دیگران جلوگیری کرد اضافه نمود: حدود 35 درصد افراد مبتلا به هپاتیت C بهبود پیدا می نمایند، اما 65 درصد مبتلایان دچار بیماری های کبدی و نارسایی های کبدی می شوند و این باعث تحمیل هزینه های بسیار به جامعه است.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت عنوان نمود: ریشه کنی و حذف بیماری هپاتیت C یک رسالت اجتماعی است که هرکس باید در شهر خود این کار را انجام دهد و ایران اکنون هفدهمین کشورجهان است که ریشه کنی بیماری هپاتیت C را شروع نموده است.

ملک زاده گفت: ما پیروز شده ایم در ایران داروی هپاتیت C را فراوری کنیم و مهمترین چالش ما شناسایی افراد مبتلا به این بیماری است که عمده آن ها از افراد پرخطر جامعه هستند.

منبع : ایسنا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 696

به "فراوری داروی هپاتیت C در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری داروی هپاتیت C در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید