جارو جنجال نخست وزیر انگلیس و مخالفان در مجلس این کشور

به گزارش مجله جگوار، بوریس جانسون پس از حکم دیوان عالی این کشور مبنی بر غیرقانونی بودن تعلیق مجلس، با حضور در میان نمایندگان به شدت به مخالفان خود حمله کرد.

جارو جنجال نخست وزیر انگلیس و مخالفان در مجلس این کشور

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش ، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس پس از حکم دیوان عالی این کشور مبنی بر غیرقانونی بودن تعلیق مجلس، با حضور در میان نمایندگان به شدت به مخالفان خود حمله کرد.

بر این اساس، جانسون که پس از حکم دیوان عالی سرآسیمه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک را ترک نموده و به لندن بازگشته بود، در نشست مجلس گفت: نمایندگان مخالف یا باید به دولت من اجازه دهند رای همه پرسی جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا (برکسیت) را اجرایی کنم و یا با رای عدم اعتماد به دولت من، راه را برای برگزاری انتخابات زودهنگام باز نمایند.

پس از نقدها تند جانسون خطاب به نمایندگان مخالف، جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس گفت: مایل هستیم نخست وزیر از سمت خود استعفا دهد، اما اگر جانسون به دنبال برگزاری انتخابات زودهنگام است باید مهلت زمان برکسیت را که 31 اکتبر است تمدید کند تا تهدید برکسیت سخت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون توافق) از بین برود.

جانسون مصمم است انگلیس را در تاریخ 31 اکتبر (9 آبان) با و یا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج کند، اما از طرف دیگر بیشتر اعضای مجلس نیز به همان اندازه مخالف سناریوی برکسیت بدون معامله هستند.

از سوی دیگر جانسون پیشنهاد بعضی سیاستمداران را برای استعفا از سمت نخست وزیری رد نموده است و هنوز معین نیست چه سرانجامی در انتظار برکسیت است. حزب کارگر، اصلی ترین حزب مخالف، نیز برسر برکسیت دچار دودستگی شده است.

جالب آنکه اختلافات با صدور رای دادگاه انگلیس نه تنها کم تر نشد، بلکه سیاستمداران در واکنش به این رای نیز اختلافات شدیدتری از خود نشان دادند. جانسون در واکنش به این رای در نیویورک گفت به شدت مخالف آن است و از اینکه بسیاری کوشش می نمایند مانع برکسیت که خواسته مردم بوده است شوند شاکی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 349

به "جارو جنجال نخست وزیر انگلیس و مخالفان در مجلس این کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جارو جنجال نخست وزیر انگلیس و مخالفان در مجلس این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید