حذف تیک تاک توسط آمریکا، تجارت جهانی را به خطر می اندازد

به گزارش مجله جگوار، رویکرد آمریکا نه تنها بر عملکرد قانونی شرکت های خارجی در آمریکا تأثیر می گذارد بلکه حق استفاده کاربران آمریکایی از خدمات اینترنتی را نیز محدود می نماید.

حذف تیک تاک توسط آمریکا، تجارت جهانی را به خطر می اندازد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رادیو بین المللی چین، دادگاه منطقه کلمبیا در تاریخ 27 سپتامبر حکم تعلیق اجرای دستور دولت آمریکا در زمینه حذف اپلیکیشن تیک تاک از برنامه های گوشی تلفن همراه آمریکا را صادر کرد.

زوئو شیائو دونگ نایب رئیس انستیتوی تحقیقات امنیت اطلاعات چین در اشاره به حکم این دادگاه می گوید که دولت آمریکا وقتی به هدفش نرسد، دست از کوشش برنمیدارد و برنامه خود را به خاطر یک حکم دادگاهی تغییر نمی دهد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

این کارشناس چینی معتقد است که تیک تاک تنها یکی از پرونده های مشابه است، زیرا آمریکا برای طرح اتهامات خود مبنی بر نقض امنیت ملی آمریکا توسط شرکتهای خارجی، هیچ گاه شاهد و مدرکی ارائه ننموده است.

احتمال اینکه آمریکا در آینده باز با همین رویکرد به تقابل با سایر شرکت های خارجی بپردازد، وجود دارد.

این رویکرد نه تنها بر عملکرد قانونی شرکتهای خارجی در آمریکا تأثیر می گذارد بلکه حق استفاده کاربران آمریکایی از خدمات اینترنتی را نیز محدود می نماید.

این رویکرد ناشی از توهم و هراس دولت آمریکا است به طوری که دولت واشنگتن مایل است حقوق شهروندان آمریکایی در زمینه بهره مندی اشان از فناوری اطلاعات را قربانی انگیزه های خاص بعضی از سیاستمدارانش کند.

لو چوان یینگ دبیر کل مرکز تحقیقات مدیریت فضای مجازی بین المللی وابسته به مؤسسه مطالعات بین المللی شانگهای می گوید دلیل اصلی آمریکا برای سرکوب تیک تاک، این نیست که این شرکت، چینی است بلکه دلیل او این است که تیک تاک یک شرکت آمریکایی نیست.

آمریکا نمی تواند تحمل کند که شرکت های موجود در کشورهای دیگر در مقایسه با شرکت های آمریکایی، در موقعیت بهتر و با قابلیت رقابت بیشتر باشند.

آمریکا بارها از قدرت ملی برای سرکوب بنگاه های مالی دیگر کشورها استفاده نموده است. برای مثال، آمریکا در سال 1982، شرکتهای فناوری پیشرفته ژاپنی را سرکوب کرد و شرکت فرانسوی آلستوم نیز از این رویکرد آمریکا در امان نبوده است.

مجله هاروارد بیزنس ریویو در گزارشی نوشت که ممنوعیت تیک تاک در آمریکا بیشتر از قبل این نکته را نشان می دهد که آمریکا نه تنها ضامن تجارت دنیای نیست بلکه تهدیدی بالقوه برای تجارت دنیا به حساب می آید. این رویکرد آمریکا در حال تغییر شکل اقتصاد دنیا است و شرکت های آمریکایی را به خطر می اندازد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 آبان 1399 بروزرسانی: 15 آبان 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1264

به "حذف تیک تاک توسط آمریکا، تجارت جهانی را به خطر می اندازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف تیک تاک توسط آمریکا، تجارت جهانی را به خطر می اندازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید