حضور 4 مرکز ایرانی در کارگاه بین المللی مقایسه بین آزمایشگاهی اندازه گیری نانوذرات

به گزارش مجله جگوار، کارگاه تخصصی مربوط به برنامه بین المللی مقایسه بین آزمایشگاهی اندازه گیری نانوذرات با حضور نماینده 4 مرکز تحقیقاتی ایران در بانکوک برگزار گردید.

حضور 4 مرکز ایرانی در کارگاه بین المللی مقایسه بین آزمایشگاهی اندازه گیری نانوذرات

به گزارش خبرنگاران، کارگاه تخصصی مربوط به برنامه بین المللی مقایسه بین آزمایشگاهی اندازه گیری نانوذرات، با حضور 17 مرکز تحقیقاتی از کشورهای ایران، انگلستان، تایلند، اندونزی، مالزی، تایوان و فیلیپین به میزبانی مرکز ملی فناوری نانوی تایلند (NANOTEC) و با حمایت فروم آسیایی نانو (ANF) در بانکوک برگزار گردید.

در این کارگاه اندازه گیری نانوذرات با استفاده از روش های پراکندگی نور پویا (DLS)، میکروسکوپ نیروی اتمی(ANF)، میکروسکوپ الکترونی عبوری (TEM) و میکروسکوپ الکترونی روبشی (SEM) با مدیریت مرکز NANOTEC تایلند با حضور 7 کشور انجام شد که از ایران دانشگاه صنعتی شریف، پژوهشگاه صنعت نفت، مرکز تحقیقات رازی و بنیاد علوم کاربردی رازی شرکت داشتند. این کارگاه تخصصی با هدف آنالیز نتایج این مقایسه بین آزمایشگاهی، آموزش و ارتقای سطح آگاهی و ارائه خدمات آزمایشگاه های شرکت کننده در حوزه اندازه گیری و معین مشخصات نانوذرات برگزار گردید.

در این نشست در خصوص موضوعاتی چون اندازه گیری و استاندارد در بخش توسعه کیفی محصولات، چگونگی اندازه گیری نانوذرات، روش های صحیح اندازه گیری و محاسبات، راهبردهای محاسبات عدم قطعیت و وابستگی برخی اندازه گیری ها به روش انجام آزمون پرداخت و اتخاذ راهبرد صحیح در حوزه اندازه گیری بحث و تبادل نظر شد.

در سال 2014 آزمایشگاه کفا، پژوهشگاه صنعت نفت و پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی در مقایسه بین آزمایشگاهی که توسط ANF برگزار گردیده بود، شرکت داشتند و این دومین حضور نمایندگان ایران در مقایسه آزمایشگاهی بین المللی است.

بر اساس برنامه ریزی انجام گردیده، مقایسه بین آزمایشگاهی بعدی در سال 2019 برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 56

به "حضور 4 مرکز ایرانی در کارگاه بین المللی مقایسه بین آزمایشگاهی اندازه گیری نانوذرات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور 4 مرکز ایرانی در کارگاه بین المللی مقایسه بین آزمایشگاهی اندازه گیری نانوذرات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید