خبرنگاران اخبار مناطق تهران، 145 طرح توسعه محلی در منطقه 5 تعریف شد

به گزارش مجله جگوار، تهران- خبرنگاران- شهردار منطقه 5 با بیان اینکه موضوع اصلی برنامه های سال آینده این منطقه اجرای پروژه های توسعه محلی مدنظر شهروندان است گفت: برای سال 1400 اجرای 145 پروژه توسعه محلی پیش بینی شده است.

خبرنگاران اخبار مناطق تهران، 145 طرح توسعه محلی در منطقه 5 تعریف شد

به گزارش خبرنگاران از شهرداری منطقه 5، محمود کلهری روز دوشنبه در مورد مهمترین اقدامات منطقه در سال 99 گفت: تشکیل کمیته حقوقی و احقاق حقوق تضییع شده شهرداری منطقه 5 در بخش املاک و رسیدگی به پفراینده های شاخص منطقه مثل پروژه های تیراژه و آبنوس از جمله اقداماتی بود که برای صیانت از حق و حقوق شهرداری صورت گرفت.

وی توجه به موضوعات شهفرایند مداری و سلامت شهفرایندان را مهمترین اولویت این منطقه در برنامه های عمرانی و خدماتی سال 99 برشمرد و تاکید نمود: با توجه به اولویت های منطقه 5، احصا نقاط حادثه خیز، ترافیکی و احصا نقاط آبگیرعبور و مرور را در راس برنامه ها قرار دادیم.

کلهری تاکید نمود: تسریع در احداث راستا دوچرخه و پیاده روی با هدف مناسب سازی معابر و عبور و مرور آسان معلولان و توان یابان در راستای داشتن شهری مردم محور و عاری از آلودگی نیز در برنامه های سال 99 قرار داشت.

شهردار منطقه 5 مهمترین برنامه برای سال آینده را توجه ویژه به پروژه های توسعه محلی عنوان نمود و اضافه نمود: در سال آینده موضوع توجه به انجام و اتمام پروژه های توسعه محلی و تاکید بر اینکه این پروژه ها با همان خواسته شورایاران با کیفیت لازم و زیر نظر شهفرایندان انجام گردد خواهد بود و امیدواریم در گام اول تا خاتمه سال اقتصادی پروژه های توسعه محلی به جامانده از سال گذشته به خاتمه برسد و در گام بعدی نیز برنامه ریزی خوبی با نظر شورایاران برای پروژه های توسعه محلی سال 1400 داشته باشیم چرا که برای هر محله 5 پروژه توسعه محلی در نظر گرفته شده تا در در 29 محله منطقه روی هم رفته شاهد اجرای 145 پروژه توسعه محلی باشیم.

بلوار یاس منطقه21 مجهز به راستا ویژه دوچرخه سواری خواهد شد

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه 21 بیان نمود: ایجاد راستا ویژه دوچرخه سواری در بلوار یاس واقع در ناحیه یک این منطقه جزو سومین پروژه های اولویت دار منطقه در سال 99 است.

مهرداد آبائی با بیان خبر فوق گفت: راستا ویژه دوچرخه بلوار یاس با عرض مفید 140 سانتیمتر برای عبور دوچرخه همراه با عملیات اجرایی تک جدول و کانیو جانبی در ضلع جنوبی بلوار یاس حد فاصل آزادگان تا بلوار اصلی تهرانسر در دست اجراست.

وی ادامه داد: با پیشرفت فیزیکی حدود 65درصدی عملیات انجام احداث راستا دوچرخه بلوار یاس در حال اجرا است.

آبائی افزود: با توجه به اهمیت انجام فعالیت های بدنی و رکاب زدن در زندگی شهری کنونی که تحرک بدنی و فعالیت جسمی شهفرایندان کمتر شده است، احداث راستاهای ویژه دوچرخه سواری امری مفید در راستای افزایش ظرفیت ها و امکانات خدمت رسانی به شهفرایندان برای انجام فعالیت های مفید بدنی و ورزشی ارزیابی می گردد.

سرای تجربه گامی برای ایجاد شهر دوستدار سالمند در منطقه 2

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه2 در مراسم نمادین کاشت نهال توسط نسل ها که با حضور مدیرکل سلامت شهرداری تهران برگزارشد گفت: با توجه به سیاستهای شهرداری تهران در ایجاد تهران شهری برای همه، سرای تجربه، اقدامی درجهت شهر دوستدار سالمند است.

یوسف مزارعی، در مراسم کاشت نمادین نهال و انتقال تجارب بین نسل ها که درسرای تجربه برگزار گردید گفت: با توجه به پیش بینی تغییرات در هرم جمعیتی و فرایند رو به رشد جمعیت سالمند، شهرها باید ساختارها و خدمات خود را با احتیاجهای افراد مسن تر تطابق دهند واین زیرساخت ها باید حضور سالمندان را تسهیل کند تا به صورت فعال در جامعه مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به سیاست های مدیریت شهری در ایجاد شهر دوستدار سالمند گفت: سرای تجربه گامی در راستا تحقق شهر دوستدار سالمند است که فرصتی را برای انتقال تجارب و گفتگوی بین نسلی و همچنین هم افزایی محلی و ارتقای مشارکت اجتماعی سالمندان را فراهم می نماید

مزارعی اضافه نمود: در حال حاضر با توجه به شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا، فعالیت و برنامه های سرای محلات همچنین سرای تجربه را با محدودیت روبرو نموده است و امید می رود درآینده با سپری شدن این دوران بتوانیم در ظرفیتی ایجاد شده درسرای تجربه، شاهد مشارکت اجتماعی و بهره مندی از تجارب افراد سالمند باشیم.

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه 2در ادامه به طرح مناسب سازی سرای محلات و بوستان ها برای تردد افراد توان یاب و سالمندان اشاره نمود و گفت: در حال حاضر سرای محلات بهرود و دریان نو در حال مناسب سازی هستند که خوشبختانه از پیشر فت فیزیکی مناسبی برخوردارهستند.

زینب نصیری، مدیرکل سلامت شهرداری تهران در این مراسم اقدامات منطقه2 در ایجاد سرای تجربه و مناسب سازی سرای محلات را مثبت ارزیابی کرد و گفت: سرای تجربه بر اساس اهداف سازمان جهانی بهداشت در ایجاد شهر دوستدار سالمند و احتیاج سالمندان شهر تهران، اهدافی همچون پیش بینی و پاسخگویی به احتیاجها، اولویت ها، پذیرش و ارتقای مشارکت سالمندان مد نظر برنامه ریزی ها قرار گرفته است.

به مناسبت هفته منابع طبیعی، مراسم نمادین کاشت نهال توسط نسل ها در سرای تجربه منطقه2 برگزار گردید.

تشدید نظارت ها و اخطار به واحدهای صنفی آلاینده منطقه 19 در روزهای خاتمهی سال

شهردار منطقه 19 از افزایش بازدیدهای میدانی و اخطار به واحدهای صنفی مشمول رأی بند 20 بویژه در محدوده خلازیر، طی روزهای خاتمهی سال اطلاع داد.

علی توکلی با اشاره به شناسایی و تشکیل پفراینده برای مالکان واحدهای صنفی مشمول رأی بند 20 گفت: به همین دلیل ضمن بازدیدهای میدانی از واحدهای صنفی آلاینده، اخطارهای لازم برای برطرف مزاحمت به آن ها ارائه و در صورت عدم توجه به اخطارها از فعالیت این واحدها جلوگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه اغلب این واحدها در زمینه خدمات خودرویی فعال هستند بیان نمود: ایجاد مزاحمت و آلودگی های زیست محیطی از جمله علت های تشکیل پفراینده بند 20 برای واحدهای صنفی محسوب می گردد.

توکلی در ادامه به انجام بازدیدهای مستمر از روزبازارهای منطقه اشاره نمود و ادامه داد: در حال حاضر 6 روزبازار در این منطقه مشروط به رعایت نکات ایمنی و پروتکل های بهداشتی فعال هستند که با توجه به افزایش تردد در آن ها طی روزهای خاتمهی سال، به شکل مستمر کنترل شده و درصورت احتیاج تذکرات مورد احتیاج به فروشندگان فعال در این روزبازارها داده می گردد.

شهردار منطقه 19 همچنین از کنترل کیوسک های مطبوعاتی محدوده منطقه اطلاع داد و اضافه نمود: با توجه به فعالیت 20 کیوسک مطبوعاتی در منطقه اخطارهای لازم به متصدیان آن ها درخصوص جمع آوری سد معبر و زواید فیزیکی، عدم فروش دخانیات، جمع آوری بنرهای تبلیغاتی، شستشو و رنگ آمیزی و نیز رسیدگی به شرایط ظاهری کیوسک داده شده است.

ساماندهی کارواش های منطقه 9

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 9 بیان نمود: با هدف کاهش معضلات زیست محیطی و اجرای آراء بند 20ماده 55 قانون شهرداریها و رسیدگی به شرایط اصناف مزاحم، اداره ساماندهی معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه، نسبت به ساماندهی تعدادی از کارواش های قسمت غربی پایتخت اقدام کرد.

مصطفی دینی با اعلام این خبر گفت: در بازدیدهای میدانی انجام شده از کارواش های منطقه و تذکرات کارشناسان اداره ساماندهی و ابلاغ اخطاریه های صادره، صاحبان این واحدها، ملزم به اجرای قانون و اقدامات اجرایی در مورد الزام به نصب سیستم تصفیه خانه شدند.

وی اضافه نمود: به همین منظور و با پیگیری های مستمر به منظور آنالیز جزئیات تخصصی، مکانی همچنین تطبیق موضوع با ضوابط و مقررات جاری و کاهش معضلات زیست محیطی ناشی از فرایند فعالیت آنها، نسبت به طرح موضوع در کمیسیون بند20 ماده 55 قانون شهرداریها برای تمامی کارواش های محدوده اقدام شد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست 9 در ادامه گفت: در نهایت امر از واحد های فعال در محدوده غربی پایتخت، 3واحد پیروز به نصب سیستم های تصفیه پساب، 2 واحد به سیستم فاضلاب شهری متصل و 3 واحد نیز به دلیل عدم توجه به الزامات قانونی پلمب شدند.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 فروردین 1400 بروزرسانی: 13 فروردین 1400 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1562

به "خبرنگاران اخبار مناطق تهران، 145 طرح توسعه محلی در منطقه 5 تعریف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اخبار مناطق تهران، 145 طرح توسعه محلی در منطقه 5 تعریف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید