خبرنگاران رژیم غذایی رنگین کمانی برای پیشگیری از کرونا

به گزارش مجله جگوار، کرمان-خبرنگاران - کارشناس مسئول تغذیه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان توصیه کرد : برای مبارزه با کرونا انواع میوه جات و سبزیجات با رنگ های مختلف (رژیم رنگین کمانی) مصرف گردد تا به کرونا مبتلا نشوید.

خبرنگاران رژیم غذایی رنگین کمانی برای پیشگیری از کرونا

حمیده امینی روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران به توصیه های تغذیه ای برای پیشگیری از بیماری های تنفسی و کرونا اشاره و اظهار کرد: مصرف انواع منابع غذایی دارای ویتامین ها و پروتیئن ها از ابتلا به بیماری کرونا جلوگیری می نماید.

وی مصرف سبزی و سالاد، پرتقال، نارنگی، لیموترش و لیموشیرین، کیوی و سبزیهای دارای ویتامین C مثل انواع کلم، گل کلم، شلغم، انواع فلفل را در تأمین ویتامین C بدن بسیار موثر دانست و اضافه نمود: از هویج و کدو حلوایی، جوانه گندم، ماش و سیر در رژیم غذایی روزانه بهره ببرید همچنین در غذاهای روزانه پیاز خام به همراه غذا استفاده و از مصرف غذاهای فست فودی پرهیز گردد.

امینی با بیان اینکه عملکرد سیستم ایمنی بدن نقشی مهمی در پیشگیری از بیماریهای تنفسی از جمله بیماری ویروس کرونا دارد اعلام کرد: در زمانی به سر می بریم که باید با بیماری کرونا مبارزه کرد تا به آن دچار نشویم لذا سوء تغذیه و نداشتن تغذیه صحیح می تواند عامل ابتلای افراد به ویروس کرونا باشد.

امینی مصرف انواع میوه ها را در تأمین ویتامین c توصیه و اعلام کرد: این روزها همه افراد در سنین مختلف از بچه ها زیر5 سال تا مادران باردار و سالمندان باید هر روز سبزی یا سالاد همراه با آب لیمو یا آب نارنج تازه استفاده نمایند.

وی گفت: رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه، و حصول اطمینان از دریافت کافی ریز مغذی ها(آهن و روی) و پروتئین نقش مهمی در پیشگیری و ابتلا به بیماری ویروس کرونا دارد.

کارشناس تغذیه ادامه داد: در کنار رعایت رژیم رنگین کمانی (انواع سبزیجات و میوه جات) به مصرف مواد غذایی پروتئینی هم بپردازید و از مصرف غذاهای خام و ناپز جلوگیری گردد.

وی گفت: معمولا بعضی افراد گوشت مرغ و گوشت قرمز را کمی می پزند و یا تخم مرغ را به صورت عسلی مصرف می نمایند که در شرایط حاد امروز که ویروسکرونا وجود دارد این غذاها به صورت کامل پخته و مصرف گردد.

امینی اعلام کرد: مصرف مایعات به ویژه مایعات گرم، دم نوش ها و نوشیدنی های ولرم هم توصیه می گردد، مردم مناطق گرمسیر نیز باید بیشتر مایعات مصرف نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 890

به "خبرنگاران رژیم غذایی رنگین کمانی برای پیشگیری از کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رژیم غذایی رنگین کمانی برای پیشگیری از کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید