دانشگاه علوم پزشکی گیلان 664 میلیارد تومان بدهی دارد

به گزارش مجله جگوار، خبرنگاران/گیلانرئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بدهی این دانشگاه را 664 میلیارد تومان عنوان و اضافه نمود: این دانشگاه 312 میلیارد تومان از بیمه ها طلب کار است.

دانشگاه علوم پزشکی گیلان 664 میلیارد تومان بدهی دارد

به گزارش خبرنگاران، ارسلان سالاری در نشست آنالیز و گفتگو در مورد مسائل و مسائل حوزه بهداشت و درمان که با حضور وزیر بهداشت در سالن اجتماعات استانداری برگزار گردید، با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال 65 به بهره برداری رسید اظهار کرد: این دانشگاه شش هزار دانشجو،450 عضو هیئت علمی، هشت دانشکده و 25 بیمارستان دارد.

وی تعداد خانه های بهداشت استان را 969 واحد عنوان و اضافه کرد: پروژه های طرح تحول سلامت تا سال 98 حدود 144 واحد است که تاکنون 29 میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه 128 مرکز شهری و روستایی خانه بهداشت در استان احتیاج به اتمام پروژه دارند، گفت: کمبود تجهیزات پزشکی از مسائل استان است که برای حل این مشکل احتیاجمند اعتبار 86 میلیارد تومانی هستیم.

وی با اشاره به مشکل فاضلاب های بیمارستانی گفت: برای حل مشکل فاضلاب بیمارستانی احتیاجمند پنج میلیارد تومان اعتبار هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نداشتن بیمارستان جنرال را از دیگر مسائل دانشگاه علوم پزشکی گیلان دانست.

ضریب اشتغال تخت های بیمارستانی در رشت صد درصد است

جمالی نماینده مردم رودبار در ادامه این نشست اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان در قیاس با سایر دانشگاه های علوم پزشکی بسیار عقب است.

وی با اشاره به بدهی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: بدهی دانشگاه موجب می گردد تا ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در بیمارستان های مختلف دچار مشکل است.

نماینده مردم رودبار با اشاره به ضریب اشتغال تخت های بیمارستانی در گیلان اظهار کرد: ضریب اشتغال تخت های بیمارستانی در رشت صد درصد است.

جمالی با بیان اینکه باید از اعزام های بیماران شهرستانی به مرکز استان جلوگیری گردد، گفت: حضور متخصص طب اورژانس می تواند در کاهش اعزام های بیماران به شهرها موثر باشد.

گیلان از استان های محروم در حوزه به بهداشت و درمان است

محمدحسین قربانی نماینده مردم آستانه اشرفیه در ادامه گیلان را از استان های محروم در حوزه بهداشت و درمان دانست و خواهان نگاه ویژه وزارت بهداشت شد.

وی با اشاره به احداث 10 مرکز کلینیک تخصصی در استان که از طرح های تحول سلامت است، گفت: این کلینیک ها از 10 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و متاسفانه تاکنون هیچ کلینیکی به بهره برداری نرسیده است.

قربانی با اشاره به سرانه درآمد پایین مرد گیلان ادامه داد: مردم با درآمد پایین توان مراجعه به بخش های خصوصی را ندارند و توجه به این حوزه احتیاجمند افزایش تخت در بیمارستان های دولتی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 556

به "دانشگاه علوم پزشکی گیلان 664 میلیارد تومان بدهی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه علوم پزشکی گیلان 664 میلیارد تومان بدهی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید