دنیامالی: چرا دولت قانون مالیات بر خانه خالی را اجرا نمی کند؟ ، برنامه کمیسیون عمران برای گرانی مسکن

به گزارش مجله جگوار، نماینده مجلس گفت: یکی از مبحث های مهم کمیسیون عمران این موضوع است که چرا هنوز دولت قانون دریافت مالیات از خانه های خالی را اجرا نکرده است و علت اینکه این قانون اجرایی نشده است چیست؟

دنیامالی: چرا دولت قانون مالیات بر خانه خالی را اجرا نمی کند؟ ، برنامه کمیسیون عمران برای گرانی مسکن

جهت دریافت خدمات مدلهای آلاچیق با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

احمد جهان اقتصادی، نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگار پارلمانی خبرنگاران، درباره شرایط گرانی مسکن، گفت: مجلس یازدهم و علی الخصوص کمیسیون عمران درباره گرانی مسکن یک هدف کوتاه مدت دارد که یکی از این موارد تخصیص منابع بانکی به عنوان تسهیلات به اقشاری که توان اجاره خانه ندارند خواهد بود.

وی ادامه داد: بیشتر قشر ضعیف جامعه و زوج های جوان با مشکل اجاره خانه روبرو هستند و این موضوع نیز به تهران محدود نیست بلکه در شهرستان ها نیز این موضوع صدق می نماید.

نماینده بندر انزلی در مجلس گفت: یکی از علت های گرانی مسکن افت ارزش پول ملی است که منجر به پایین آمدن قدرت خرید مردم شده است، لذا مردم در تهیه اقلام و حتی مسکن با مشکل روبروه هستند.

جهان اقتصادی با اشاره به بالا بودن تقاضا و پایین بودن عرضه مسکن، توضیح داد: یکی از مبحث های مهم کمیسیون عمران این موضوع است که چرا هنوز دولت قانون دریافت اقتصادیات از خانه های خالی را اجرا نکرده است و علت اینکه این قانون اجرایی نشده است چیست؟

وی بیان داشت: اکنون قشر ضعیف جامعه با مسائل اساسی در تهیه مسکن روبه رو هستند و اگر دولت بدون هیچ اغماضی مسکن مهر ها را تکمیل می کرد اکنون کشور با مشکل روبه رو نبود.

این نماینده مجلس بر لزوم ارائه یارانه و سوبسید های دولتی به حوزه تسهیلات خرید مسکن تأکید کرد و گفت: دولت باید به جای هزینه کرد یارانه ها در بخش های غیرضرور، به حوزه تسهیلات خرید مسکن به اولویت زوج های جوان و اقشار کم درآمد یارانه اختصاص دهد.

جهان اقتصادی ادامه داد: قطعا اگر قدرت اقتصادی خریداران با ارائه تسهیلات مناسب تقویت نشود، گرانی مسکن روز به روز بیشتر خود را نشان می دهد و این مسئله در افزایش سن ازدواج به دلیل افزایش قیمت ها اثرگذار است.

نماینده بندر انزلی در خاتمه بیان داشت: ما حوزه مسکن را در حیطه سلامتی روحی و روانی جامعه می دانیم، زیرا مسئله مسکن در میزان امید به زندگی اثرگذار است، بنابراین باید در راستای بهبود شرایط بازار مسکن و تسهیل فرآیند تأمین مسکن اقدام کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1048

به "دنیامالی: چرا دولت قانون مالیات بر خانه خالی را اجرا نمی کند؟ ، برنامه کمیسیون عمران برای گرانی مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دنیامالی: چرا دولت قانون مالیات بر خانه خالی را اجرا نمی کند؟ ، برنامه کمیسیون عمران برای گرانی مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید